Trwający ponad dwie minuty spot zatytułowany „Free the kids - dirt is good” rozpoczyna się od sceny w amerykańskim więzieniu w stanie Indiana, gdzie osadzeni dyskutują o tym, jak ważne dla nich jest przebywanie na zewnątrz budynku, na świeżym powietrzu. W filmiku pokazano jak jedni więźniowie grają w koszykówkę, ktoś gra na gitarze, ktoś inny spaceruje. Potem opowiadają, dlaczego przebywanie na świeżym powietrzu jest dla nich tak ważne, i co im daje.
Reklama kończy się pokazaniem pustego placu z huśtawką z opony i hasłem: „Persil. Free the kids - dirt is good”.

Kampania prowadzona będzie w internecie i w kinach m.in. w Wielkiej Brytanii, Turcji i w Brazylii. Zaplanowano aktywności na Twitterze.
Reklamy odwołują się do badań zleconych przez markę Persil firmie Edelman Berland, które objęło ponad 12 tys. rodziców dzieci w wieku od 5 do 12 lat w 10 krajach na świecie. Wynika z nich m.in., że jedna trzeci dzieci w Wielkiej Brytanii spędza mniej niż 30 minut dziennie bawiąc się na świeżym powietrzu, a jedno na pięć dzieci w ogóle nie bawi się na zewnątrz. James Hayhurst, global equity director marek Persil i Omo w Unileverze powiedział, że firma była w szoku, gdy okazało się, że dzieci są zadowolone z tego, że tak mało czasu spędzają na powietrzu.
Jednym z celów kampanii pod hasłem „Free the kids” jest rozpoczęcie globalnej dyskusji na temat tego, jak ważne dla edukacji i rozwoju dzieci i młodzieży są zabawy na świeżym powietrzu.

Za kreację reklam odpowiadają Alex Okada, Bruno Ribeiro, Luiz Filipin, Juan Chrismann i Jack Patrick z MullenLowe London.











