W okresie przedświątecznym sklepy wyślą miliony SMS-ów

Sklepy stacjonarne i online w Wielkiej Brytanii wykorzystują mocno akcję sprzedażową w ramach Black Friday i Cyber Monday oraz okres przedświąteczny, aby dotrzeć bezpośrednio do klientów z informacjami o swoich produktach i usługach. Eksperci firmy Infobip przewidują, że tylko w trakcie minionego weekendu oraz w nadchodzących 3 tygodniach sklepy wyślą do swoich klientów nawet 40 milionów SMS-ów.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Rosnąca popularność takich aplikacji jak WhatsApp czy Messenger nie przekłada się na zmniejszenie zainteresowania marketerów wykorzystaniem SMS-ów jako narzędzia pozwalającego na precyzyjne dotarcie do odbiorców. Wiadomości tekstowe wciąż wyróżniają się rekordowo wysokimi współczynnikami otwarć na poziomie 95 procent. Dla porównania ten sam wskaźnik dla wiadomości e-mail wynosi zaledwie 23 procent. Dlatego w Wielkiej Brytanii w dalszym ciągu to SMS jest częściej wybieranym narzędziem niż newslettery, wiadomości głosowe lub działania w komunikatorach mobilnych.

 - Nie ulega wątpliwości, że firmy doceniają wartość SMS-a, jako narzędzia które pozwala zwiększyć zaangażowanie klientów. – powiedział Silvio Kutic, prezes firmy Infobip specjalizującej się w komunikacji mobilnej. – Obserwujemy, że SMS to obecnie standardowy element w każdej kampanii digitalowej prowadzonej przez handlowców detalicznych. Największe marki wykorzystują takie okazje jak Black Friday czy Święta Bożego Narodzenia, aby znacząco podnosić sprzedaż. Śledzą zachowania i przyzwyczajenia klientów i wysyłają im SMS-y z precyzyjnie dopasowanymi produktami. Sklepy coraz częściej wdrażają rozwiązanie, dzięki któremu mogą wysyłać do klientów krótkie wiadomości tekstowe w czasie rzeczywistym np. podczas ich wizyty w sklepie. W tym scenariuszu klientów otrzymuje SMS z najnowszą ofertą i od razu może z niej skorzystać. – podsumowuje szef Infobip.

A jak wygląda sytuacja w Polsce?

W Polsce również rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w kanale retail. Zdaniem KamilI Górnej, Menedżera ds. Rozwoju w polskim oddziale Infobip w najbliższych tygodniach skala wysłanych wiadomości tekstowych nie będzie tak duża, ale branża spodziewa się ogólnego wzrostu tego wskaźnika. – W ostatnich latach ruch SMS-ów w okresie przedświątecznym rósł o 10-15 procent rok do roku. Spodziewamy się, że w 2017 roku będzie podobnie. Oczywiście brytyjski rynek sprzedaży detalicznej ma zupełnie inną charakterystykę, a takie okazje jak Black Friday czy Cyber Monday o wiele dłuższą tradycję niż w Polsce. Dlatego na poziomie wolumenów trudno porównywać go z rynkiem polskim. Warto jednak podkreślić, że trend jest taki sam – ruch wiadomości SMS dynamicznie rośnie, a perspektywy rozwoju tego rynku są bardzo obiecujące. Najczęściej firmy wysyłają klientom spersonalizowane wiadomości tekstowe zawierające kody promocyjne.  – dodaje Kamila Górna.

Według Ovum w 2018 r. liczba SMS-ów wysłanych rocznie modelu A2P (Application-to-Person) wyniesie 2.19 biliarda. Dla porównania 5 lat wcześniej było ich 1.4 biliarda. Wyzwaniem dla operatorów telefonicznych jest znalezienie sposobów na odróżnianie informacji pożądanych przez konsumenta od natarczywych reklam.

W 2016 roku Polacy wysłali 50,2 mld wiadomości tekstowych, w porównaniu do 51,9 mld w roku 2015.  Polska wciąż znajduje się powyżej średniej, z wykorzystaniem na poziomie 83 wiadomości miesięcznie. Średnia dla wybranych państw europejskich jest niższa o 19 wiadomości i wynosi 64 wiadomości tekstowe przypadające na jednego aktywnego użytkownika.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele