Trzęsienie ziemi w Wirtualnej Polsce Media. Z firmy odchodzą Amsterdamski i Gajzler. Nowe role Brańskiego i Bujniewicz–Belki

Wirtualna Polska Media upraszcza strukturę zarządzania. Elżbieta Bujniewicz–Belka połączy dotychczasową funkcję CFO z rolą COO WP Media. Michał Brański, CEO Audioteka Group, obejmie zarządzanie całym obszarem wideo WP Media. Odejść z grupy zdecydowała się Agnieszka Gajzler, odpowiedzialna za obszar wideo i Telewizję WP, z firmą żegna się też Jacek Amsterdamski, dotychczasowy chief operating officer.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Trzęsienie ziemi w Wirtualnej Polsce Media. Z firmy odchodzą Amsterdamski i Gajzler. Nowe role Brańskiego i Bujniewicz–Belki
Jacek Amsterdamski i Agnieszka Gajzler

Jacek Amsterdamski, dotychczasowy chief operating officer WP Media, żegna się z Grupą Wirtualna Polska po 11 latach. W tym czasie odpowiadał za projekty wideo, produkcję i dystrybucję Telewizji WP oraz Pilot WP. Od 2021 roku był zastępcą redaktora naczelnego WP, a w ub.r. dołączył do zespołu zarządzającego, obejmując stanowisko VP obszarów produktu i telewizji.

Z branżą internetową związany jest od 2005 roku, wcześniej pracował na stanowiskach menedżerskich m.in. w Gazeta.pl i Onecie.

— Przede wszystkim chciałbym podziękować ekipie WP za wspólne 11 lat. To był świetny czas, a teraz pora na nowy rozdział i jestem ciekaw, co przyniosą najbliższe miesiące — mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Amsterdamski.

Rolę COO przejmie Elżbieta Bujniewicz-Belka, która będzie ją łączyć ze stanowiskiem dyrektor finansowej WP Media. W strukturach WP jest od ponad 11 lat, jako członkini zarządu i dyrektor finansowa Wirtualnej Polski Holding. W wyniku udziału w managerskich programach opcyjnych stała się największym po założycielach indywidualnym akcjonariuszem spółki.

Michał Brański z nowymi zadaniami w WP

Karierę poza Grupą Wirtualna Polska zdecydowała się kontynuować także Agnieszka Gajzler, odpowiedzialna za rozwój Telewizji WP i treści wideo.

Agnieszka Gajzler od marca 2024 roku jest dyrektorką zarządzającą Telewizji WP. Od 2022 roku w Wirtualnej Polsce odpowiadała za obszar Content & Business Growth, w tym content marketing redakcyjny.

— Podjęłam decyzję o odejściu z Wirtualnej Polski z powodu nowych wyzwań zawodowych — mówi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Gajzler.

Do 2021 roku Gajzler pracowała w TVN Media, gdzie odpowiadała za strategię i rozwój grupy TVN Discovery w obszarach digital i multiscreen. Poprzednio współzarządzała domem mediowym Carat i zarządzała pionem international social media agencji Isobar. Pracowała także w Viacom International Media Networks (obecnie Paramount Global) oraz w grupie GG Network.

Michał Brański przejmie zarządzanie całym obszarem treści wideo. W nowej roli będzie blisko współpracował z Michałem Oblizajkiem, który obejmie nową funkcję video & social media director w strukturze WP Media.

Brański to wiceprezes ds. strategii i jeden z głównych akcjonariuszy Wirtualnej Polski Holding (pozostałymi są Jacek Świderski i Krzysztof Sierota, razem mają 56 proc. głosów na walnych zgromadzenia), jest też w radach nadzorczych kilku jej spółek zależnych.

– Mijający rok pokazał nam, że równie ważna co nowa wizja firmy jest umiejętność jej efektywnego i szybkiego wdrażania. Dzisiejsza zmiana to usankcjonowanie rozszerzonej roli Eli, która od dawna wychodzi poza swój obszar, pomagając we wdrażaniu zmian oraz docenienie Michała, który wprowadził Grupę Audioteka, w tym Pilota WP, na ścieżkę wysokiego wzrostu. Ela wnosi rzadkie połączenie zarządzania finansami ze sprawczością operacyjną. Michał ma świetny radar na trendy i potrafi błyskawicznie przekuwać je w produkt – mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualnej Polski Holding.

Elżbieta Bujniewicz–Belka, Michał Brański
Elżbieta Bujniewicz–Belka, Michał Brański © materiały prasowe

– Dzisiejsze zmiany to kontynuacja procesu, w którym najwięksi akcjonariusze mocniej angażują się w działalność naszej spółki mediowej z uwagi na silny mandat do sprawnego przeprowadzania zmian – dodaje Świderski.

Wirtualna Polska Media w 2024 roku przy nieznacznym spadku przychodów zarobiła na czysto 174,5 mln zł. Ponad połowę tej kwoty wypłaci w dywidendzie Wirtualnej Polsce Holding. Wirtualna Polska Media w ujęciu jednostkowym wypracowała w 2024 roku 559,96 mln zł, co wobec 566,22 oznacza spadek o 1,1 proc.

Spółka zarządzająca w Wirtualnej Polsce Holding biznesem subskrypcyjnym, na czele z Audioteką i Pilot WP, w 2024 roku wypracowała duży wzrost przychodów, notując przy tym sporą stratę. W 2023 roku firma przy 52,37 mln zł przychodów zanotowała 3,13 mln straty operacyjnej i 3,4 mln straty netto. Przy czym to wyniki Netwizora z całego roku, a Audioteki tylko z listopada i grudnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]