Wartość rynku reklamy

Po 10 miesiącach wartość rynku reklamy wyniosła 8,41 mld zł

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Po dziesięciu miesiącach roku wartość polskiego rynku reklamy wyniosła 8,41 mld zł. W ubiegłym roku łączne wydatki na reklamę wyniosły 10,2 mld zł.

Z raportu MediaMonitoring wynika, że największy udział w rynku mają reklamy żywności. Wydano na nie 1,98 mld zł. Kolejne miejsca zajmują: telekomunikacja (883,8 mln zł), rozrywka i kultura (857,7 mln zł), środki do pielęgnacji ciała (851,5 mln zł) i sprzedaż (755,5 mln zł).

Po 10 miesiącach największymi reklamodawcami były firmy: Unilever (240,6 mln zł), Procter & Gamble (225,4 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (200,2 mln zł), Centertel (196,6 mln zł) i Polkomtel (192,5 mln zł).

Największy udział w ‘torcie’ reklamowym miały po dziesięciu miesiącach telewizja (63 proc.), prasa (29 proc.) i radio (ok. 8 proc.). W porównaniu z wynikami po dziewięciu miesiącach udział telewizji wzrósł kosztem pozostałych mediów o ponad 2 proc.

Projekt MediaMonitoring koordynuje SMG/KRC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu