Wirtualna Polska z nowym serwisem premium. Co sądzi o portalu Kanału Zero?

Za kilka dni Wirtualna Polska uruchomi nowy serwis z treściami dziennikarskimi premium. – Rozumiemy, jak ważny jest wkład dziennikarstwa śledczego w produkt mediowy, jakim jest portal horyzontalny – podkreślił szef firmy Jacek Świderski. Odniósł się też do zapowiedzianego startu portalu Kanału Zero.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska z nowym serwisem premium. Co sądzi o portalu Kanału Zero?
Jacek Świderski i siedziba Wirtualnej Polski, fot. mat. prasowe

Przedstawiciele Wirtualnej Polski Holding na środowej konferencji prasowej zapowiedzieli, że nowy serwis będzie działał obok funkcjonującego od kilku lat WP Magazynu. – Planujemy wzmocnić jakościowe dziennikarstwo w taki sposób, który byłby bardziej wyraźny dla naszego czytelnika – stwierdził prezes firmy Jacek Świderski.

Samo słowo "magazyn" to za mało. Chcielibyśmy, żeby tych treści było istotnie więcej – dodał. Na razie nie ujawniono, kto będzie kierował nowym serwisem. Treści w nim będą dostępne bezpłatnie.

WP chwali się dziennikarstwem śledczym

Na konferencji WP pochwaliła się, że w ostatnich latach w efekcie jej publikacji stanowiska straciło kilku polityków z poprzedniego i obecnego obozu rządzącego. – Rozumiemy, jak ważny jest wkład dziennikarstwa śledczego w produkt mediowy, jakim jest portal horyzontalny – zaznaczył Świderski

Przy czym w ostatnich miesiącach o swoim odejściu z portalu poinformowało kilku znanych dziennikarzy: Patryk Słowik, Paweł Figurski (jak już informowaliśmy, obaj mają dołączyć do redakcji portalu Kanału Zero, który ruszy w lutym przyszłego roku) oraz Patryk Michalski.

Pytany o to Jacek Świderski stwierdził, że firma jest w trakcie ciągłych rekrutacji, także dotyczących dziennikarzy. Od początku października br. szefową WP Magazynu jest Barbara Kasprzycka, poprzednio wicenaczelna "Dziennika Gazety Prawnej".

Kanał Zero pokazuje, że media żyją

Na jakościowe, autorskie treści zamierza też stawiać serwis internetowy Kanału Zero. – Chciałbym, żeby to był portal wartościowy, trochę niedzisiejszy, nieclickbaitowy – wyliczył szef Krzysztof Stanowski, zapowiadając start witryny. – Jeśli chodzi o same treści dziennikarskie uważam, że od pierwszego dnia będziemy konkurencją dla największych. I to konkurencją bardzo znaczącą – dodał.

Jak na nowego konkurenta zapatruje się Wirtualna Polska? Jacek Świderski przypomniał, że będzie to kolejny nowy serwis dziennikarski, po działającym od jesieni ub.r. XYZ. – To chyba najlepszy dowód, że nie jest tak, że media już umierają i nie mają przed sobą żadnej przyszłości, jak czasem można przeczytać gdzieś w internecie czy usłyszeć w telewizji – zauważył.

– My też uważamy, że warto inwestować w media, czego dowód dajemy dosyć mocno w tym roku – podkreślił Jacek Świderski. Przy prezentacji swoich wyników z minionego kwartału Wirtualna Polska podała, że od połowy ub.r. zwiększyła wydatki pracownicze w segmencie mediowym o 20 mln zł, a dodatkowe 5 mln zł będzie kosztować rozpoczęta w zeszłym tygodniu kampania wizerunkowa portalu WP.

Jestem przekonany, że rynek i czytelnicy docenią te produkty mediowe, które będą się czymś wyróżniały: albo jakością, albo szerokością, albo wyrazistością. Na tym polega rynek mediowy i każdy szuka swojej ścieżki – powiedział szef Wirtualnej Polski.

Nie chciał wypowiadać się konkretniej o portalu Kanału Zero przed jego startem. – Nie wiem, jaką ścieżką pójdzie, ale będziemy śledzić z życzliwością, co tutaj zaproponują koledzy z Kanału Zero – zaznaczył.

Wirtualna Polska Holding w trzecim kwartale 2025 roku wypracowała 722,24 mln zł przychodów sprzedażowych, o 65,1 proc. więcej niż przed rokiem. Motorem napędowym tego wzrostu jest pion turystyczny, którego kwartalne wpływy – po przejęciu wiosną br. Invia Group – poszybowały o 135,1 proc. do 490,02 mln zł.

Natomiast w segmencie reklamowo-subskrypcyjnym kwartalne przychody sprzedażowe zmalały o 8,7 proc. do 159,96 mln zł (bez wpływu zmiany w księgowości Audioteka Group spadek wyniósł 3 proc.), zaś skorygowany zysk EBITDA poszedł w dół o 22,4 proc. do 47,27 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online