Na reklamę Wirtualnej Polski mającą przyciągać użytkowników wynikami sekcji zwłok Roberta Leszczyńskiego (zmarłego dwa tygodnie temu dziennikarza muzycznego i działacza politycznego - więcej o nim) w środę zwrócił uwagę na Twitterze dziennikarz „Newsweeka” Dariusz Ćwiklak. Wygląd reklamy i miejsce jej wyświetlenia na zrzucie ekranu, który Ćwiklak dodał do swojego wpisu, wskazują, że była emitowana na stronach współpracujących z jedną z sieci reklamowych, zapewne Google Dispay Network. Dziennikarz „Newsweeka” zaznaczył, że kliknął w banner, żeby przekonać się, że promuje on Wirtualną Polskę.
Komentujący ten wpis dziennikarze, blogerzy w zdecydowanej większości ocenili, że taki przekaz marketingowy jest bardzo niestosowny, wręcz nieetyczny, bo wykorzystuje śmierć znanej osoby.

Dodajmy, że o osobistych szczegółach nagłej śmierci Roberta Leszczyńskiego (w tym sekcji jego zwłok) informowało w ostatnich tygodniach wiele mediów. Zdecydowanie najwięcej uwagi poświęciły temu tabloidy (nieraz eksponując te doniesienia na pierwszej stronie) i serwisy internetowe o show-biznesie (do Grupy Wirtualna Polska należą dwie takie strony: Pudelek.pl i Nocoty.pl).
Przy czym sama Wirtualna Polska od września ub.r., kiedy przeszła gruntowne zmiany (przeczytaj o nich więcej), jest pozycjonowana jako portal bardziej opiniotwórczy i z materiałami dziennikarskimi wyższej jakości niż wcześniej. Wykreowaniu takiego wizerunku służyły m.in. dwie odsłony kampanii reklamowej pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce” (więcej o tej akcji).
Wydawca portalu tłumaczy, że reklama z „wynikami sekcji Leszczyńskiego” została przygotowana poza jego strukturami. - Kampania SEM, o której mowa, prowadzona była przez agencję zewnętrzną i została wyemitowana bez naszej akceptacji, z naruszeniem wszystkich naszych wytycznych i wbrew wszelkim zasadom polityki wydawniczej Grupy WP. Wobec agencji wyciągnęliśmy konsekwencje przewidziane umową - poinformowała Katarzyna Halicka, rzecznika prasowa wydawcy, odpowiadając na pytania portalu Wirtualnemedia.pl. - Wszystkich urażonych tą reklamą bardzo przepraszamy, zwłaszcza Bliskich Pana Roberta Leszczyńskiego - podkreśliła.

W styczniu br. strony Grupy Wirtualna Polska zanotowały 15,91 mln użytkowników i 4,85 mln odsłon, a sam portal WP.pl - 11,83 mln użytkowników i 2,9 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki). Firma przygotowuje się właśnie do debiutu giełdowego, zaplanowanego na początek maja (więcej na ten temat).











