WPP i Henkel rozszerzają współpracę w największym dla producenta regionie. Nowy kontrakt dokłada 13 państw do 17 rynków obsługiwanych od końca 2024 r., co daje łącznie 30 europejskich rynków w jednym modelu zarządzania mediami.
Kluczowa w decyzji firmy Henkel była platforma WPP Open. Według WPP umożliwia ona współpracę między zespołami i zwiększa efektywność operacyjną, co ma przełożyć się na szybkie wdrożenie w dołączanych krajach i spójność działań marketingowych.
Przetarg mediowy ruszył w czerwcu i koncentrował się na przyszłości planowania mediów w środowisku wspieranym przez AI. Strategia WPP Media opierała się na nowych modelach pracy, jasnym podziale ról i konsekwentnym dowożeniu wartości biznesowej dla Henkel.
Dedykowany zespół do obsługi
Zakres obsługi obejmie pełną aktywację mediów cyfrowych. WPP Media będzie prowadzić działania z Düsseldorfiu i Londynu, tworząc dedykowany zespół odpowiedzialny za synergie oraz nadzór i współpracę z rynkami lokalnymi.

W komunikacie podkreślono, że model współpracy ma łączyć centralne zarządzanie z lokalną egzekucją. Cel to uwzględnianie specyfiki poszczególnych krajów na wszystkich punktach styku mediowego, przy zachowaniu wspólnych standardów i procesów.











