Według ostatnich danych ZKDP, w kwietniu rozpowszechnienie płatne WPROST wyniosło 132 216 i było wyższe o 18,73 proc. niż w kwietniu 2011. Dwucyfrowe wzrosty WPROST notuje od marca, kiedy to jego rozpowszechnienie wyniosło 126 756 w stosunku do 112 389 w marcu 2011 (wzrost o 12,78 proc).
Systematycznie rośnie też – z 9 101 w lutym do ponad 36 tys. w kwietniu - rozpowszechnienie wydań cyfrowych WPROST.
Tab.1. Zmiana wielkości rozpowszechnienia płatnego razem tygodnika Wprost w okresie styczeń-kwiecień 2012/ styczeń – kwiecień 2011. Dane ZKDP: styczeń – kwiecień 2011 (styczeń - 5 wydań, luty – 4 wydania, marzec – 4 wydania, kwiecień – 5 wydań) oraz styczeń – kwiecień 2012 (styczeń - 5 wydań, luty – 4 wydania, marzec – 4 wydania, kwiecień – 4 wydania). E-wydania 2012: styczeń – 7,43 % (9 101), luty – 16,3 % (20 180), marzec - 28,71 % (36 395), kwiecień - 30,60 % (36 852).

Wykres 1. Wzrost rozpowszechnienia płatnego razem WPROST w okresie styczeń – kwiecień 2012 do styczeń – kwiecień 2011. Na podstawie danych z tab.1.
Z kolei w maju WPROST był również najczęściej cytowanym przez inne tytuły tygodnikiem opinii. Według raportu firmy Newton Media, która bada cytowalność mediów w dziennikach ogólnopolskich i regionalnych oraz tygodnikach, WPROST było cytowane 64 razy. Wynik ten nie obejmuje cytowań w mediach elektronicznych.
Tab. 2. Cytowalność tygodników Wprost, Newsweek Polska, Polityka w maju 2012 na podstawie raportu Newton Media, czerwiec 2012.










