Wspólne wartości, by tworzyć wartość

Już po raz 7. Grupa Ferrero International zaprezentowała Raport „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”. Grupa, oprócz aktywności w obszarze CSR, przedstawia w nim informacje związane z działalnością rynkową. Wyznacza też cele, które planuje osiągnąć do 2030 r. Warto zauważyć, że wzrost zaangażowania w działalność CSR jest proporcjonalny do wysokiej pozycji Grupy Ferrero na światowym rynku, w tym także Polski.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Raport CSR Grupy Ferrero poddano audytowi firmy Deloitte & Touche. Dokument został sporządzony zgodnie z GRI G4 Content Index. Uwzględniono w nim „10 Zasad” United Nations Global Compact, będącego inicjatywą ONZ. Raport CSR „Wspólne wartości, by tworzyć wartość” został przedstawiony w Ambasadzie Republiki Włoch w Warszawie.

- Trwałe wartości, pasja i zaangażowanie od zawsze będące drogowskazem dla wszystkich pracowników Grupy Ferrero, w połączeniu z niezmiennym i stale potwierdzanym zaufaniem, jakim darzą nas nasi konsumenci, pozwoliło na zakończenie roku obrotowego 2014/2015 kolejnym sukcesem – mówi Giovanni Ferrero, Chief Executive Oficer Ferrero International. Dowodzi tego poziom skonsolidowanych obrotów, który jest wyższy o 13,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

W trudnej sytuacji międzynarodowej Grupa nadal uzyskuje świetne wyniki sprzedaży m.in. w Azji, na Bliskim Wschodzie czy w krajach Ameryki Północnej. – Także na rynkach europejskich, takich jak Polska, Wielka Brytania i Niemcy, osiągnęliśmy doskonałe rezultaty – dodaje Giovanni Ferrero.

Polskie ogniwo sukcesu Grupy

Grupa jest obecna w 53 krajach na wszystkich zamieszkanych kontynentach. Zatrudnia blisko 41 tys. pracowników, reprezentujących przeszło 100 narodowości, w 22 zakładach produkcyjnych, 8 zakładach przetwórczych i 6 gospodarstwach rolnych. Produkty Grupy są sprzedawane w ponad 170 krajach całego świata. Swój udział, w silnej pozycji Grupy, ma również Polska. W 1992 r. w miejscowości Belsk Duży na Mazowszu powstał zakład produkcyjny, który dziś zatrudnia już blisko 1500 osób i jest jednym z najważniejszym ogniw w całym łańcuchu dostaw na rynki Europy i świata.

W 2015 r. Grupa sukcesywnie realizowała kolejne inwestycje, które zwiększyły potencjał linii produkcyjnych, m.in. w Polsce, we Włoszech i w Niemczech. Inwestycje w rozwój zakładów przeprowadzono też w Indiach, w Brazylii i w Chinach. Ich wartość wyniosła, 5,8 proc. wartości obrotów Grupy. Ferrero przejęło też turecką Grupę Oltan i angielską spółkę Thornstons Plc.

Odpowiedzialność na miarę pozycji na rynku

Grupa, podobnie jak na rynku, jest równie aktywna w obszarach CSR. W 2015 r. przedstawiciele Ferrero wzięli udział w Światowej Wystawie Expo Milano, podczas której przedstawili swoją filozofię działania, co znakomicie wpisało się w hasło wydarzenia: „Wyżywienie planety, energia dla życia”. Grupa jest także jednym z sygnatariuszy Nowojorskiej Deklaracji o Lasach – porozumieniu, którego celem jest całkowite zaprzestanie deforestacji, czyli wylesiania, do 2030 roku.

Szczególny nacisk na działania społeczne Grupa Ferrero kładzie też na rynkach lokalnych, na których jest obecna. Jednym z flagowych projektów Grupy jest Kinder+Sport, którego celem jest promowanie aktywnego trybu życia wśród dzieci i młodzieży, oraz ich rodzin. W projekt jest już zaangażowanych 25 krajów. W 2015 r. program rozszerzył swoją działalność w kolejne cztery kraje i zachęcił do udziału w różnego rodzaju aktywnościach pond 4 mln dzieci. Dotychczas Grupa zrealizowała 3105 wydarzeń, a w cały program zainwestowano już 10,6 mln euro.

Ważnym działaniem Grupy jest również „Projekt Przedsiębiorczości im. Michele Ferrero”, będący połączeniem biznesu i działań charytatywnych. Projekt z jednej strony ma za cel generowanie zysków, z drugiej zaś tworzy miejsca pracy w słabo rozwiniętych częściach świata. Pierwsze tzw. przedsiębiorstwa społeczne powstały w Kamerunie, RPA i Indiach. Dziś dają zatrudnienie ponad 10 proc. pracowników całej Grupy.

Zobowiązanie wobec pracowników i lokalnych społeczności, to jednak nie wszystko. Grupa Ferrero szczególnie dba też o środowisko naturalne, dlatego dużą wagę przykłada do zrównoważonego rozwoju. W 2015 r. Grupa osiągnęła poziom zaopatrzenia w kakao wynoszący 44 proc. W roku 2020 ma on już wynosić 100 proc. Podobnie, jeśli chodzi cukier trzcinowy czy orzechy laskowe. W przeciągu trzech lat całość zaopatrzenia w te surowce będzie pochodziła ze zrównoważonych źródeł. W Grupie działają dwa projekty, których celem jest odpowiednia regulacja tych założeń: F-ACTS oraz FER-Way.

Trwałe kryteria i determinacja

W raporcie czytamy też o celach Grupy, które mają zostać zrealizowane do 2020 r. To m.in. 40 proc. redukcja emisji CO2 z działalności produkcyjnej oraz 30 proc. redukcja emisji gazów cieplarnianych z transportu i przechowywania. W ciągu najbliższych trzech lat ma również zostać wdrożony globalny plan działań w zakresie energii, zgodny z lokalnym zapotrzebowaniem, który ma służyć zrealizowaniu powyższych celów. Nowym celem Grupy jest także zwiększenie o 5 proc. liczby kobiet zajmujących stanowiska kierownicze. Obecnie odsetek zatrudnionych kobiet wynosi ponad 42 proc.

- Grupa Ferrero posiada mocną, głęboko zakorzenioną tradycję działania, która zawdzięcza inicjatywie pracujących w niej ludzi – mówi Giovanni Ferrero. – To dzięki temu powstały nasze, kochane przez cały świat marki, które często stają się ikonami dla całych pokoleń, a jednocześnie potrafią dotrzymać kroku zmieniającym się czasom.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online