Wszystko o KE

Rusza kampania informacyjna na temat Konstytucji Europejskiej

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W najbliższym tygodniu startuje ogólnopolska kampania informacyjna pt. "Ambasadorzy Konstytucji Europejskiej". Kampanię organizuje Stowarzyszenie "Młode Centrum", a Patronami Honorowymi są posłowie do Parlamentu Europejskiego: Jan Kułakowski i Bronisław Geremek. Projekt identyfikacji wizualnej przygotowało mamastudio. Konsultację strategii komunikacji oraz obsługę medialną przygotowała agencja Twenty Four Seven PR.

Kampania "Ambasadorzy Konstytucji Europejskiej" skierowana jest do uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów. Jej zadaniem jest jak najlepsze poinformowanie młodych Polaków o Konstytucji Europejskiej i konsekwencjach jej przyjęcia. Młode Centrum będzie promować ideę Konstytucji w całej Polsce, materiały informacyjne trafią do ponad 2500 szkół. Organizatorzy do młodych ludzi docierać będą bezpośrednio, a także poprzez nauczycieli i Kluby Europejskie. W szkołach pojawią się plakaty i ulotki zachęcające do przyłączenia się do akcji.

Na wszystkich materiałach promocyjnych pojawia się stylizowana komiksowo postać. "Postanowiliśmy stworzyć symbol - personifikację Młodego Ambasadora, "zdobywcę" trzymającego flagę Unii Europejskiej. Ograniczyliśmy się do syntetycznej formy i kolorystyki, nawiązującej do barw Unii Europejskiej i Młodego Centrum. Nie baliśmy się zastosować prostej, komiksowej stylistyki ilustracji. Oferta programu jest poważna, ale skierowana do młodych odbiorców. Przekaz ma być nowoczesny, pozytywny i zachęcający do twórczego działania" - komentuje Michał Pawlik z mamastudio.

W dotarciu z informacjami do mediów pomogła agencja Twenty Four Seven PR - "Projekt Młodego Centrum jest interesujący i pożyteczny społecznie, a temat Konstytucji Europejskiej bardzo na czasie. Dlatego z przyjemnością włączyliśmy się w przygotowanie strategii medialnej - mówi Zofia Kurek z Twenty Four Seven PR. - Chcąc zainteresować szerokie grono dziennikarzy i podkreślić młodzież jako grupę docelową całego przedsięwzięcia, przygotowaliśmy zaproszenia na konferencję prasową w formie jednostronicowego komiksu z wykorzystaniem postaci Młodego Ambasadora."

Bardzo ważnym elementem komunikacji jest także strona internetowa projektu: www.ambasadorzy.pl. Na niej oprze się rejestracja Ambasadorów, a także ich 6-tygodniowe interaktywne szkolenie na temat Konstytucji. System e-learningu obejmie także przygotowany przezfirmę Relacje PR kurs z zakresu prezentacji i organizacji eventów. Od kwietnia przeszkoleni Ambasadorzy będą realizować własne projekty związane z Konstytucją Europejską - spotkania informacyjne, happeningi, konferencje. Oficjalne zakończenie programu nastąpi w połowie czerwca. Najlepsi Ambasadorzy zostaną nagrodzeni stażami w biurach Eurodeputowanych i wyjazdami do Brukseli.

Partnerami akcji są Fundacja im. Roberta Schumana, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej oraz Instytut Monitorowania Mediów. Patronat medialny objęły "Gazeta Wyborcza" i "Polityka".

Szczegółowe informacje na temat akcji znajdują się na stronie www.ambasadorzy.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele