Wyborczy slalom reklamowy

W TV, prasie czy radiu zostało już niewiele wolnego miejsca nareklamy. Domy mediowe przygotowujące partiom kampanie przedwyborczenarzekają, że wciąż nie wiadomo, kiedy zaczną się wybory.

łk-Rzeczpospolita
łk-Rzeczpospolita
Udostępnij artykuł:

- Opracowaliśmy kilka wariantów i zarezerwowaliśmy czas wniektórych mediach. Na pewno w tym roku będą to kampanie mocnoskondensowane - mówi "Rzeczpospolitej" Sebastian Olszowy, mediadirector z domu mediowego MindShare, który planuje medialnąkampanię Platformy. Wiadomo, że czas i miejsce reklamowe wtelewizji i outdoorze wykupiły lub zarezerwowały komercyjnefirmy.

"Rz" pisze, że nie ma więc co liczyć, że media zyskają w tymroku na kampaniach tyle co dwa lata temu. Według szacunkówStarlinka partie polityczne zapłaciły za promocję w mediach przeddwoma laty za podwójne wybory (prezydenckie i do Sejmu) ponad 60mln zł. Ubiegłoroczne wybory samorządowe kosztowały już "tylko" ok.20 mln zł.

Specjaliści od planowania reklam nie martwią się jednak o czas wtelewizji. - Jeśli w telewizjach zostaną otwarte bloki wyborcze, tonie będzie problemu - mówi Sebastian Olszowy. Tomasz Tęcza,mediaplanner z domu mediowego SPC House of Media, który planujekampanię Prawa i Sprawiedliwości, dodaje, że reklamy w telewizjizawsze można wykupić po kosztach z cennika. A to, choć droższe niżkupowanie pakietów, jest możliwe nawet z niewielkimwyprzedzeniem.

Kłopotów nie będzie z prasą i radiem. - W radiu raczej nie maproblemów z rezerwacją czasu reklamowego, ale na razie nie widaćżadnego przedwyborczego ruchu - mówi Maciej Teliszewski, dyrektorCR Media Consulting. Jaromir Sroga, dyrektor biura reklamy Eurozet,do której należy m.in. Radio Zet, spodziewa się rezerwacji czasureklamowego na krótko przed rozpoczęciem kampanii.

Najtrudniej będzie z reklamą zewnętrzną. Wprawdzie firmyoutdoorowe zapewniają, że warto dopytywać się o wolne billboardy,jednak większość jest już wykupiona lub zarezerwowana. Dowykorzystania są jeszcze nośniki wielkopowierzchniowe. Kampaniamoże wejść w ambient media.

łk-Rzeczpospolita
Autor artykułu:
łk-Rzeczpospolita
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"