W okresie od stycznia do grudnia 2021 roku tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 38,4 mld zł. To 9,7 proc. więcej niż w 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Największym reklamodawcą pozostała firma Aflofarm Farmacja Polska. Na reklamy przeznaczyła 2,26 mld zł, o 4,3 proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugi na podium Terg, właściciel sieci elektromarketów Media Expert, zwiększył wydatki reklamowe o 26,4 proc., do 1,04 mld zł. Podium zamyka Euro-Net Warszawa z wydatkami w kwocie 986,4 mln zł - wyższymi rok do roku o 36,7 proc.
Lidl Polska przeznaczył na reklamę w mediach offline 877,6 mln zł (więcej o 3,1 proc.), Ferrero Polska wydało 755,4 mln zł (wzrost o 30,4 proc.), a Natur Produkt Zdrovit – 709,9 mln zł (wzrost o 5,5 proc.).

USP Zdrowie wydała na reklamę 570,5 mln zł (mniej o 3,4 proc.), Jeronimo Martins Polska – 477,8 mln zł (mniej o 1,1 proc.), Neonet Wrocław – 434 mln zł (mniej o 7,9 proc.), a Polkomtel – 395,1 mln zł (więcej o 0,5 proc.),
Więcej na reklamę we wszystkich mediach
Najwięcej na reklamach zarobiła telewizja – 21,97 mld zł. Oznacza to, że jej cennikowe wpływy wzrosły rok do roku o 9,9 proc. Na reklamę radiową wydano w ub.r. 9,39 mld zł (wzrost o 7,8 proc.), a w magazynach - 3,65 mld zł (wzrost o 8,1 proc.).

Nakłady na reklamę w gazetach wyniosły 1,3 mld zł (5,9 proc. więcej), na reklamę zewnętrzną - 1,28 mld zł (14,5 proc. więcej), na reklamę w kinach – 781,6 mln zł (62,4 proc. więcej).
Zmalały nakłady na reklamę OOH w warszawskim metrze - o 62,5 proc. ro do roku, do 42,4 mln zł.











