Volkswagen Group Polska, Terg i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych (TOP10)

W styczniu br. tradycyjne media zwiększyły wpływy z reklam o 5,2 proc. w skali roku. Prawie wszyscy czołowi reklamodawcy wydali w omawianym okresie znacznie więcej niż rok wcześniej. Największą dynamikę inwestycji zanotowały Volkswagen Group Polska, spółka Terg (właściciel m.in. Media Expert) i Natur Produkt Zdrovit.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Volkswagen Group Polska, Terg i Natur Produkt Zdrovit z największymi wzrostami wydatków reklamowych (TOP10)
fot. Shutterstock.com

W styczniu br. reklamodawcy przeznaczyli na reklamę w mediach pozainternetowych blisko 2,09 mld zł. Było to 5,2 proc. więcej w porównaniu ze styczniem 2016 roku - wynika z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie już najwięcej na reklamy wydała firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Zainwestowała 229,6 mln zł – o 6,7 proc. więcej niż przed rokiem. W ostatnich dniach reklamami Aflofarmu zainteresował się UOKiK - wszczął postępowanie w związku z reklamą preparatu Magmisie.

Drugie miejsce pod względem nakładów na reklamę zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami z kwocie 101,3 mln zł (wzrost w skali roku o 35,6 proc.), a trzecie miejsce na podium przypadło spółce Terg, która jest właścicielem m.in. sieci sklepów Media Expert. Ta firma wydała na reklamy w mediach 48,2 mln zł, czyli 52 ,4 proc. więcej w porównaniu ze styczniem ub.r.

Największy wzrost wydatków zanotował Volkswagen Group Polska, właściciel takich marek samochodowych, jak Skoda, Audi czy Volkswagen. We wsparcie swoich marek zainwestował w tym roku 63,1 proc. więcej niż w styczniu ub.r. - 41,3 mln zł. O 46,5 proc. więcej niż rok temu przeznaczyła na reklamę w tradycyjnych mediach w styczniu tego roku firma Natur Produkt Zdrovit – wydała na nią 34,2 mln zł.

Lidl Polska zwiększył wydatki reklamowe w skali roku o 38,7 proc. (z 29 do 40,3 mln zł), a T-Mobile Polska – o 37,6 proc. (z 23,1 do 31,8 mln zł). Ta sieć dyskontów od kilku dni prowadzi kampanię w oparciu o nową strategię komunikacji - z reklam zniknęła Dorota Wellman.

T-Mobile w aktualnej kampanii reklamowej z udziałem Bogusława Lindy podkreśla wysoką jakość usług świadczonych dla klientów biznesowych.

34,9 proc. więcej wydała w tym roku na reklamę firma P4, operator sieci komórkowej Play – 28,3 mln zł. Firma USP Zdrowie, właściciel m.in. marki Apap miała z czołówki reklamodawców najniższą dynamikę wydatków – wzrosły one rok do roku o 15,8 proc., z 28,5 do 33 mln zł.

Jedyna firmą, która w omawianym okresie zredukował budżet reklamy, było Metro Group. W styczniu tego roku jej reklamy warte były 6,7 proc. mniej niż rok temu - 29,3 mln zł. Firma aktualnie w kampanii promuje m.in. Ibuprom Sport, jako preparat zwalczający bóle mięśni i stawów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online