Wydruk 3D – absolutnie popisowy efekt!

Innowacyjna technologia wydruku 3D to nieograniczony pakiet możliwości. Atrakcyjność wizualna ulotek, biurowych gadżetów, fototapet, a także wszelkich treści marketingowych, gwarantuje stuprocentową satysfakcję i zadowolenie klienta, a w przypadku kampanii reklamowych – ich niepodważalną efektywność. Trójwymiar na kartce papieru sprawia iście piorunujące wrażenie!

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W dobie różnokolorowych wydruków, naprawdę niewiele może nas jeszcze zaskoczyć. Jeśli obraz jest wyraźny, kolorystyka bujna oraz intensywna, to tylko ta, która się zmienia, animuje i zaczepia trójwymiarowym efektem, ma szanse szczególnie zwrócić na siebie uwagę.

Siła „efektów specjalnych”

Używając odpowiedniej techniki poligraficznej, możemy uzyskać naprawdę interesujące realizacje. Tworząc trójwymiar, grafika umieszczana jest na kilku warstwach i dzięki temu otrzymuje się oczekiwane wrażenie przestrzeni. Animacja z kolei, pozwala uzyskać nawet do kilkunastu faz ruszającego się obrazu. Tzw. Flip, to obrazy pojawiające się na zmianę, a dzięki zoom-owi, możemy otrzymać efekt przybliżania i oddalania obrazu na przemian.

Forma przekazu wydruku 3D znacznie pobudza zmysł wzroku, przez co oddziałuje na „widzów” bezpośrednio. Wywołuje emocje, rozwija wyobraźnie - zdecydowanie nie pozostaje obojętna i niezauważona, dlatego też z powodzeniem może być wykorzystywana na etapie tworzenia nośników reklamowych. Pomimo że, technologia ta znana jest od lat, dopiero dzięki osiągnięciu pełnej doskonałości staje się powszechnie dostępna i w pełni ukazuje swój potencjał.

Proces tworzenia

Do stworzenia efektów trójwymiarowych, możemy wykorzystać zarówno druk małoformatowy, jak i wielkoformatowy oraz technologie cyfrowe. Materiał używany do druku to tzw. folia soczewkowa 75 LPI lub 100 LPI (ilość soczewek na 1 cal), na której wierzchu znajduje się siatka pionowych lub poziomych soczewek, które to właśnie odgrywają bardzo istotną rolę. Z stricte technicznego punktu widzenia, proces wydruku jest dosyć skomplikowany.

- Przede wszystkim, myśląc o druku 3D musimy brać pod uwagę specjalne drukarki – analogicznie nazwane po prostu drukarkami 3D. Inne, nie mają opcji uzyskania interesującego nas trójwymiaru. Drukowanie rozpoczyna się, kiedy drukarka rozprowadzi cienką warstwę proszku. Następnie, głowica atramentowa w odpowiednie miejsca dostarcza środek zlepiający. Zanim otrzymamy efekt końcowy, następuje jeszcze ostatni mechanizm - tłok obniża się o grubość warstwy – po czym cały proces powtarza się. Gdy drukowanie dobiega końca, obiekt wydruku jest otoczony i wypełniony proszkiem, a zaraz po jego usunięciu, uzyskujemy gotowy przedmiot – tłumaczy Dariusz Hartmann, właściciel sklepu internetowego E-atramenty.pl.

Drukowanie przedmiotów 3D

Co ciekawe, technologia 3D rozwija się na tyle intensywnie, że obecnie umożliwia „wydruk” w pełni trójwymiarowych, namacalnych przedmiotów (a nie tylko takich, opierających się na efekcie 3D). Wydrukowany model, może być użyty w różnym kontekście, może też przybierać różnorakie kształty, m.in. figurek zwierząt, bajkowych postaci, protez dentystycznych, a nawet pełnowymiarowego roweru czy stroju kąpielowego.

Obecnie druk 3D ma swoje zastosowanie praktyczne w wielu dziedzinach naszego życia. Wykorzystuje się go do tworzenia kart rabatowych, zakładek książkowych, okładek, linijek, gadżetów szkolnych czy biurowych itp. Nowe standardy jakości druku i coraz bardziej przystępne ceny sprawiają, że trójwymiarowe wydruki stają się coraz bardziej „widoczne”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą