„Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół wśród dzienników, „Przegląd Sportowy” zyskał najwięcej

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w maju br. było o 3,03 proc. niższe niż w maju 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Wyborcza” najbardziej w dół wśród dzienników, „Przegląd Sportowy” zyskał najwięcej

W maju 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 163 817 egz., o 7,69 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnionych przez PAP.

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 91 564 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zwiększył się o 4,49 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 11,07 proc. do 58 312 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 36 495 egz.; w dół o 8,23 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 447 egz.; - 2,30 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-polska-przegrala-wlodzimierz-cimoszewicz-25-tys-zl-na-wosp,7170171535202433a ##

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 169 egz.; - 4,34 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 155 egz.; + 57,92 proc. - zdecydowanie największy wzrost w zestawieniu), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 11 800 egz.; + 25,83 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 042 egz.; + 0,22 proc.).

grafika

Sprzedaż dzienników spadła o 3 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w maju br. wyniosła 433 801 egz. Była o 3,03 proc. niższa niż w maju 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"