Sprzedaż dzienników w styczniu spadła o 18 proc., „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „GPC” najbardziej w dół

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w styczniu br. było o 17,66 proc. niższe niż w styczniu 2020 roku. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasowała się „Gazeta Wyborcza”, a pozycja najchętniej kupowanego tytułu należała do „Faktu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż dzienników w styczniu spadła o 18 proc., „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „GPC” najbardziej w dół

W styczniu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 176 113 egz., o 19,19 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnionych przez PAP.

Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 96 752 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 16,81 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 30,92 proc. do 62 006 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 37 331 egz.; w dół o 4,40 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 34 150 egz.; - 11,03 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polityka-wyprzedzila-goscia-niedzielnego-tygodnik-powszechny-przed-do-rzeczy,7170373798028929a ##

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 18 179 egz.; - 6,66 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 15 593 egz.; - 10,77 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 10 690 egz.; + 4,20 proc.), „Gazeta Polska Codziennie” (Forum; 10 579 egz.; - 16,96 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 039 egz.; + 5,24 proc. - największy wzrost w zestawieniu).

Sprzedaż dzienników skurczyła się o 18 proc.

Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w styczniu br. wyniosła 465 432 egz. Była o 17,66 proc. niższa niż w styczniu 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele