Celem kampanii „Made in Poland" jestwzmocnienie wizerunku Polski wśród zagranicznych przedsiębiorców, jako wiarygodnego i nowoczesnego partnera gospodarczego. – Chcemy pokazać światu, że nasz kraj posiada własne, atrakcyjne specjalności eksportowe, a polskie firmy z sukcesem mogą współpracować z zagranicznymi przedsiębiorcami – podkreśliła wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik.
Kampania skupia się na wciąż rosnącym potencjale polskiej gospodarki i nowych możliwościach, które otwierają się przed rodzimymi przedsiębiorcami. „Made in Poland” ma motywować do działania, optymistycznego patrzenia w przyszłość i zachęcać zagraniczne firmy do poszukiwania sposobności do podejmowania współpracy z polskimi partenarmi.
Kampania pokazuje, że nasz kraj posiada kompetencje i wiedzę, a przede wszystkim doskonałe produkty, które z powodzeniem mogą konkurować na międzynarodowych rynkach.

Komunikacja skupia się wokół piętnastu branż o szczególnym potencjale eksportowym w Chinach, Czechach, Niemczech, Rosji i na Ukrainie, w tym w szczególności na: budownictwie, stolarce okiennej i drzwiowej, meblach, produkcji jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetykach, biużuterii, a także przemyśle biotechnologicznym i farmaceutycznym czy polskiej żywności.
W realizację kampanii zaangażowały się również placówki zagraniczne Ministerstwa Gospodarki - Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów RP, mające swoje oddziały w krajach objetych kampanią. Ich wsparcie pozwoli na szerokie dotarcie z przekazem bezpośrednio do przedstawicieli biznesu i inwestorów, którzy mogliby być zainteresowani współpracą z polskimi przesiębiorcami.
- Liczymy, że poprzez kampanię informacja o polskich markach dotrze do zagranicznych inwestorów i pokaże zalety produktów naszej gospodarki – zaznaczyła wiceministerIlona Antoniszyn-Klik. - Zależy nam na zmianie w postrzeganiu Polski. Chcemy, aby oceniano nasz kraj jako prężnie rozwijający się gospodarczo. - dodała wiceminister.

***
Kampania Ministerstwa Gospodarki „Made in Poland" jest finansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, zaplanowanego na lata 2007-2013. Jego celem jest przede wszystkim wspieranie przedsiębiorców, którzy zamierzają realizować innowacyjne projekty, w tym związane z badaniami i rozwojem, nowoczesnymi technologiami oraz inwestycjami o dużym znaczeniu dla gospodarki.
Za koncepcję i realizację kampanii Ministerstwa Gospodarki odpowiadają dom mediowy Arena, Headlines Porter Novelli oraz agencja kreatywna What.
Dodatkowe informacje:
Marta Winiarska
+48 506 361 538
E-Mail m.winiarska@headlines.pl











