Yahoo, serwis odwiedzany miesięcznie przez ponad 300 mlninternautów, planuje wprowadzenie nowego, jeszcze bardziejspersonalizowanego designu. W jego ramach portal udostępni swoimużytkownikom narzędzia do tworzenia według ich wyborów osobistychwersji witryny My Yahoo. Zamiast dużej liczby równorzędnych linkówbędzie można stworzyć własny serwis z wybranymi izhierarchizowanymi elementami oraz umieszczonymi na pasku aplikacjiodnośnikami do innych stron.
- Użytkownicy potrzebują narzędzia filtrującego przytłaczającyich ogrom informacji dostępnych w sieci - uzasadnia zmiany TapanBhat, starszy wiceprezydent Yahoo odpowiedzialny za stronę głównąportalu. - Dlatego zamierzamy udostępnić im swoistą tablicęrozdzielczą, którą sami będą mogli szczegółowo zaprojektować -dodaje.
Prace nad nowym designem Yahoo rozpoczynają się od ankiet wśródwybranych użytkowników portalu z Wielkiej Brytanii, Francji, Indiii Stanów Zjednoczonych. Internauci przedstawią w tym badaniu swojepreferencje w korzystaniu z zasobów serwisu.

Ostatnią dużą zmianę designu Yahoo przeprowadziło w maju 2006roku, kiedy dodano do witryny narzędzia umożliwiające internautomczęściowe personalizowanie prezentowanych w niej treści. Przezobecnie przygotowywane posunięcia portal zamierza zwiększyć liczbęużytkowników i zyski reklamowe.











