YouTube uruchamia platformę handlową Creator Music z licencjami na muzykę

YouTube uruchomił projekt Creator Music, aby ułatwić zarabianie na treściach i kupowanie licencji na muzykę. Platforma została otwarta dla wszystkich uczestników programu partnerskiego w Stanach Zjednoczonych.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
YouTube uruchamia platformę handlową Creator Music z licencjami na muzykę

Creator Music to platforma, na której blogerzy mogą znaleźć muzykę do swoich filmów i kupić do niej prawa, aby móc zarabiać na swoich produkcjach.

Wcześniej, jeśli bloger użył utworu w swoim filmie, nie mając do niego praw, musiał oddać cały dochód z reklam przy nim posiadaczowi licencji. Z tego powodu autorzy treści często nie chcieli wykorzystywać komercyjnych utworów w filmach.

Teraz na Creator Music, oprócz wyszukiwania według gatunku, blogerzy będą mogli przeszukiwać serwis według kwoty budżetu, jaką są skłonni przeznaczyć na zakup licencji muzycznej. Platforma nie zastąpi istniejącej biblioteki audio YouTube zestawem bezpłatnych utworów. Przeglądanie bezpłatnej kolekcji muzycznej będzie również dostępne w Creator Music.

Aby uruchomić ten projekt, YouTube podpisał umowy z ponad 50 wytwórniami, wydawcami i dystrybutorami. Wcześniej użycie nawet niewielkiej części utworu głównego wykonawcy bez pozwolenia mogło spowodować zablokowanie filmu lub wyłączenie jego części. Teraz korzystanie z muzyki nie będzie już problemem dla autorów.

Projekt Creator Music został zaprezentowany jesienią ubiegłego roku. YouTube obiecał skalować projekt do innych krajów w 2023 roku. Firma oświadcza również, że udostępni usługę użytkownikom, którzy nie są członkami programu partnerskiego. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa