Nowy odtwarzacz i jego wygląd mają pomóc w bardziej intuicyjnej nawigacji użytkownikom. Oprócz zmiany wizualnej (zaokrąglone panele z transparentnym tłem) dodano opcję zapisywania wideo, dodawania do listy czy ocenia za pomocą łapek.
Zmiany mają zostać wprowadzone zarówno w wersji desktopowej YouTube'a, mobilnej jak i w aplikacjach na telewizorach. Oczywiście nie wszędzie i nie od razu będą widoczne. W moim przypadku nowy widok playera dostępny jest wyłącznie na aplikacji mobilnej.
Podwójne tapnięcie na aplikacji mobilnej przewija wideo o 5, 10 lub 15 sekund do przodu (jeśli to zrobimy po prawej stronie ekranu) lub do tyłu (tapnięcie po lewej stronie). W ustawieniach możemy wybrać o ile sekund przewijanie będzie następowało.
Podczas przewijania (również na desktopie, gdy wykorzystujemy do tego strzałki na klawiaturze) pojawia się sumaryczny czas o ile sekund w przód lub w tył przenieśliśmy się w danym materiale wideo.
Voice Replies and Courses Expansion, New Visual Updates, Ability to Tag Grouped Products, and MORE!

Nowości w komentarzach na YouTube
W komentarzach dodano przede wszystkim dodatkowy poziom oznaczenia odpowiedzi. Do tej pory wszystkie odpowiedzi na komentarz pod wideo miały ten sam poziom. Teraz widoczne jest rozróżnienie na odpowiedzi do odpowiedzi na komentarz. Dzięki temu śledzenie poszczególnych wątków staje się łatwiejsze.
Rozszerzono też dostępność funkcji odpowiadania głosówkami na komentarze. Teraz dostępna będzie dla kilkuset tysięcy kolejnych twórców treści. Dzięki temu mogą budować z członkami swojej społeczności jeszcze głębsze relacje. Maksymalny czas takie odpowiedzi to 30 sekund. Twórca może odsłuchać i zmodyfikować nagraną odpowiedź przed publikacją.
Płatne kursy na YouTube
Funkcja płatnych kursów została wprowadzona już w 2022 roku, lecz teraz została rozszerzona i może z niej skorzystać więcej twórców. Kursy będą teraz częścią "zaawansowanych funkcji", do których dostęp mają konta użytkowników, którzy od dłuższego czasu prowadzą swój kanał lub zweryfikowali swoją tożsamość dowodem osobistym.

Dzięki kursom twórcy będą mogli zdywersyfikować swoje przychody z platformy. Dotyczyć to będzie szczególnie tych, którzy tworzą treści specjalistyczne, ale o względnie niskiej liczbie wyświetleń w porównaniu do wideo i kanałów z takich kategorii jak rozrywka, muzyka, sport czy uroda.











