YouTube z 26 mln polskich użytkowników, mocno w górę Vimeo (TOP serwisów wideo)

Wśród serwisów wideo w polskim internecie zdecydowanym liderem pozostaje YouTube. Duży wzrost zanotowało Vimeo, a spore spadki - sekcje wideo na WP.pl i Interii oraz Zaq2.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
YouTube z 26 mln polskich użytkowników, mocno w górę Vimeo (TOP serwisów wideo)

Przeglądarkową odsłonę YouTube’a w kwietniu br. odwiedziło 21,48 mln polskich internautów, co dało 73,58 proc. zasięgu. Licząc z jego aplikacją mobilną, YouTube zanotował 25,96 mln polskich użytkowników i 88,9 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube w wersji przeglądarkowej miał prawie cztery razy więcej użytkowników niż sekcja wideo na CDA.pl, na którą zajrzało 5,53 mln użytkowników, co przełożyło się na 18,95 proc. zasięgu. Z kolei Vider.info zanotował 2,18 mln odwiedzających i 7,48 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-player-traca-widzow-hbo-go-wyprzedzilo-tvp-vod-top10-serwisow-vod-w-polsce,7170193095218817a ##

W zestawieniu są działy wideo dwóch portal horyzontalnych. Na WP.pl taka sekcja miała 1,86 mln użytkowników i 6,37 proc. zasięgu, a na Interii - 265 tys. użytkowników i 0,91 proc. zasięgu.

Oprócz YouTube’a w rankingu są dwie inne globalne witryny. Vimeo.com odwiedziło 1,09 mln polskich internautów (co dało 3,73 proc. zasięgu), a Dailymotion.com - 762 tys. użytkowników (2,61 proc. zasięgu). Natomiast Zaq2.pl zanotował 752,3 tys. odwiedzających i 2,58 proc. zasięgu.

grafika

Miesiąc do miesiąca przeglądarkowy YouTube zanotował spadek liczby polskich użytkowników o 62,2 tys. (0,3 proc.).

Więcej straciły trzy inne serwisy. Na Vider.info ubyło 131,5 tys. internautów (5,7 proc.), w dziale wideo WP.pl - 136,1 tys. (6,8 proc.), a na Zaq2.pl - 159,4 tys. (17,5 proc.). Natomiast sekcja wideo Interii zanotowała spadek o 88,1 tys. odwiedzających (24,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rasp-przed-wirtualna-polska-facebook-w-gore-netflix-ze-spadkiem-mediapanel-z-kwietnia,7170194792826497a ##

Za to Vimeo.com osiągnęło wzrost o 454,2 tys. użytkowników (to aż 71,7 proc. w górę). Dział wideo CDA.pl zyskał 40,8 tys. internautów (0,7 proc.), a Dailymotion.com - 51,8 tys. (7,3 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji