Z 'Manager Magazin' odchodzi prezes, ale pismo rozwija się dalej

W zeszłym tygodnia niemieckie media poinformowały, że PhilippBusch, prezes spółki Manager Media wydającej w Polsce miesięcznik'Manager Magazin' rozstanie z końcem roku z firmą. Od razu pojawiłysię spekulacje, że nagłe odejście Buscha wynika z kłopotówmagazynu, ale kierownictwo polskiej edycji pisma twierdzi, że jestzupełnie odwrotnie.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Philipp Busch zdecydował się na rozstanie z wydawnictwem posześciu latach pracy. W oficjalnym komunikacie nie ujawnionopowodów decyzji prezesa, napisano jedynie, że "wspólnicy dziękująserdecznie Dr Philippowi Buschowi za sukcesy w pracy". Buschkierować ma spółką do końca roku. Na razie nie wiadomo, kto będziejego następcą.

Po wiadomości o rezygnacji Buscha, pojawiły się spekulacjedotyczące jej przyczyn. Jedna z nich mówi o konflikcie z MarioFrankiem, prezesem Grupy Spiegel, która w czerwcu br. przejęłacałość udziałów u wydawcy "Manager Magazin". Inna hipoteza mówi, żedecyzja Buscha ma związek z niedawnym odejściem z firmy kluczowychmenedżerów. Przypomnijmy, że w czerwcu z Manager Media pożegnalisię Zbigniew Maciąg, członek zarządu, Piotr Cegłowski, dyrektorwydawniczy, Adam Feldman, dyrektor biura reklamy (odszedł też całyzespół) oraz Olaf Furmanek, dyrektor marketingu i sprzedaży.

Jednak zdaniem szefów polskiej edycji "Manager Magazin" firmarozwija się bardzo dobrze. - Kierownictwo i biuro reklamy zostałoodbudowane w całości - mówi nam Bohdan Gawroński, dyrektorwydawnictwa. - Nowy zespół osiągnął we wrześniu lepsze wynikisprzedaży niż poprzedni zespół rok temu - dodaje. Wolne pozostajejedynie stanowisko dyrektora marketingu i sprzedaży, które jednakma zostać obsadzone jeszcze w tym miesiącu.

"Manager Magazin" nie rezygnuje z nowych przedsięwzięć. Właśniesprawom nowych projektów, a także budżetu na obecny i przyszły rok,poświęcona była niedawna wizyta w Polsce Mario Franka. Jeszcze naprzełomie listopada i grudnia ukaże się pierwsza nowość - rocznik"Finanse osobiste 2008", poświęcony różnym formom inwestowania. -Wydawnictwo liczyć będzie 180 stron i sprzedawane będzieniezależnie od "Manager Magazin" - mówi nam Dorota Goliszewska,redaktor naczelna miesięcznika.

W przyszłym roku spółka Manager Media dołączy do swojegosztandarowego tytułu m.in. dodatki o prezentach i najbogatszychludziach w regionach Polski oraz pięć kolejnych suplementów,których szczegółów wydawca jeszcze nie ujawnia. - Powstanie takżeserwis internetowy poświęcony karierze i rozwojowi menedżerskiemu,a 1 stycznia 2008 roku utworzony zostanie dział szkoleń, eventów ikonferencji, który liczyć ma siedem osób - dodaje Goliszewska.

Rośnie także sprzedaż "Manager Magazin". Według danych ZKDP, wpierwszym półroczu 2007 roku sprzedaż ogółem miesięcznika wyniosła30 088 egz., czyli o ponad 37 proc. więcej niż w pierwszych sześciumiesiącach zeszłego roku. Magazynowi jednak daleko do swojegogłównego konkurenta - "Forbesa" (Axel Springer Polska), który wanalizowanym okresie sprzedał 43 316 egz.

PP
Autor artykułu:
PP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"