Za cztery lata mobile będzie stanowił połowę reklam display

W USA w 2017 roku już 48,4 proc. wydatków na internetowe reklamy displayowe zostanie przeznaczone na reklamy mobilne - prognozuje eMarketer. W br. ten udział wyniesie 21,7 proc., a wartość mobilnej reklamy displayowej - 3,81 mld dolarów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według eMarketera wydatki na mobilną reklamę displayową w USA będą w br. aż o 105 proc. wyższe niż w ub.r. - wzrosną z 1,85 do 3,81 mld dolarów. Z kolei udział mobile’u w całym segmencie reklamy display podskoczy o 9,2 pkt proc. - z 12,5 do 21,7 proc.

Na polskim rynku udział reklamy mobilnej jest znacznie niższy - w I kwartale br. wynosił 1 proc. całej e-reklamy, podczas gdy do diplayu należało 41 proc. rynku. Przy czym wydatki na mobile marketing w skali roku wzrosły równie mocno jak w USA - o 109 proc. (zobacz szczegółowe dane IAB AdEx).

grafika

eMarketer prognozuje, że w następnych latach wydatki na mobilną reklamę displayową dalej będą się zwiększać, ale już nie tak dynamicznie - kolejne wzrosty z roku na rok wyniosą 57, 45, 34 i 25 proc. W efekcie w 2017 roku wartość tego segmentu wyniesie 15,4 mld dolarów, czyli prawie cztery razy więcej niż w br. Z roku na rok będzie też rósł udział mobile’u w całym sektorze reklamy displayowej i w 2017 roku osiągnie poziom 48,4 proc., a więc ponad dwa razy więcej niż w br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu