Zamożni Polacy regularnie czytają gazety, „Newsweeka” i „Politykę” oraz oglądają TVN

Polscy affluenci (czyli zamożne osoby) w swoim zachowaniu w i życiowych postawach w coraz większym stopniu przypominają zachodnie klasy wyższe (oczywiście bez spełniania kryterium urodzenia). Ważniejsze niż klasycznie ostentacyjne symbole statusu stają się wartości postmaterialne, rodzina, czas oraz doświadczenia w kontrze do posiadania - wynika z badania Havas Media Group.

km
km
Udostępnij artykuł:

Najwięcej spośród badanych osób (45%) definiowało luksus jako dysponowanie własnym czasem i możliwość cieszenia się życiem.

grafika

Dla największego odsetka badanych (41%) marki luksusowe to przede wszystkim gwarancja wysokiej jakości. Informacje na temat marek luksusowych polscy zamożni klienci czerpią od znajomych (90%), z czasopism i gazet (60%), a także z wystaw sklepowych. Topowe marki utożsamiane z luksusem to Louis Vuitton, Ferrari, BMW czy Mercedes.

Jeśli chodzi o konsumpcję mediów, jest to grupa korzystająca z nich w dosyć tradycyjny sposób. Od ogółu populacji odróżnia ją bardzo regularne czytanie prasy codziennej. W przypadku kolorowych magazynów wśród badanych wyjątkowo popularne okazały się być „Wysokie Obcasy” (zwłaszcza wśród kobiet), a także „Newsweek”, „Polityka”, „Przekrój” oraz „Forbes” i „Harvard Business Review”.

grafika

Treści prasowe, które są szczególnie interesujące w tej grupie to: artykuły/reportaże o tematyce społecznej, artykuły o tematyce gospodarczej/ekonomicznej, artykuły o tematyce związanej z wykonywanym zawodem, podróże oraz wywiady.

Połowa badanych codziennie ogląda telewizję, a najchętniej oglądane stacje oraz platformy to TVN, TVN24 oraz YouTube. Nieregularnie, średnio raz w tygodniu, badani oglądają takie kanały tematyczne jak Discovery, Planete, Canal +, Canal + Sport, Netflix, Kuchnia + czy Domo. Tradycyjne radio jest nadal bardzo ważne i słuchane najczęściej w samochodzie, podczas przemieszczania się po mieście oraz drogi z lub do pracy. Wymienione w badaniu stacje radiowe to TOK FM, RMF, ZET, Chili ZET oraz RMF Classic.

Rośnie rola kanałów społecznościowych w procesie zakupowym marek z segmentu premium. 57% badanych poszukuje porady u znajomych z Facebooka przed zakupem, a 33% dzieli się opiniami o produkcie w social media. Ważny jest również internet, gdzie witryny www zaczynają przypominać witryny sklepowe. Oficjalna strona marki zajmuje trzecie miejsce pod względem istotności w ścieżce decyzyjnej konsumenta. 55% badanych wskazało ją jako najważniejszy element procesu zakupowego.

Ważność poszczególnych kanałów komunikacji zmienia się w zależności od etapu ścieżki zakupowej. Przykładowo, w budowaniu świadomości kluczowe są media paid, zaś im bliżej samego zakupu, tym ważniejsze okazują się być owned i earned.

grafika

Badanie "Obraz Zamożnego Konsumenta 2017" zostało przeprowadzone przez LuxHub, dedykowanej komunikacji marek luksusowych strukturze w Havas Media Group. Badanie składało się z dwóch części: ilościowej CAWI n=300 oraz jakościowej w formie IDI.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"