Google wspominało o wprowadzeniu Web Designera już w czerwcu, a zaprezentowana niedawno darmowa wersja beta potwierdza wszystkie zapowiedzi. Pierwsze, na co można zwrócić uwagę to interfejs, całkiem podobny do Photoshopa, który stanowi od dawna podstawowe narzędzie dla grafików i webdesignerów. Pasek animacji również przypomina ten z programu Adobe. Na tym podobieństwa się kończą, gdyż narzędzie zaproponowane przez Google jest dużo bardziej przejrzyste dla laików. Stworzenie prostego elementu animowanego zajmuje bez korzystania z żadnej zewnętrznej pomocy minimalną ilość czasu.
To, co może ułatwić pracę dla webdesignerów, to możliwość przełączania widoku z podglądu do HTML, dzięki czemu bardziej zaawansowani użytkownicy będą mogli spojrzeć dokładnie na przygotowywany projekt. Nic nie stoi na przeszkodzie jednak, aby pozostać na widoku projektu i po prostu modelować wizualne elementy wedle swojej woli, a program sam ułoży z tego kod. To z kolei ukłon w stronę userów, dla których HTML to wyłącznie zagadkowy szyfr. Co więcej, animacje nie są planowane klatka po klatce. Wystarczy przykładowo na jednym segmencie umieścić jeden element, a na następnym go przesunąć, a nowe narzędzie Google’a z powodzeniem zrobi za nas resztę i obiekt powędruje samodzielnie na wskazane przez nas wcześniej miejsce.

Wersja beta nie oferuje wprawdzie możliwości projektowania całych stron WWW, a jedynie poszczególne jej elementy, jak bannery reklamowe czy po prostu atrakcyjne ozdobniki. Prawdopodobnie jednak narzędzie to rozszerzy swoje możliwości w przyszłości. Rodzi się zatem tutaj pytanie, czy w dobie darmowych narzędzi, w dodatku tak prostych w obsłudze, konieczne będzie inwestowanie w usługi profesjonalistów w tym zakresie?
Na pewno pojawi się pokusa, aby całkowicie zrezygnować z pomocy designerów, odpowiedzialnych za wizualna oprawę marki w sieci. Może się to jednak skończyć wzmożeniem złej jakości projektów, ponieważ podobnie jak w przypadku innych programów na licencji freeware, takich jak Gimp czy Inkscape, Google Web Designer również jest dostępny dla wszystkich. Należy jednak pamiętać, że umiejętności specjalisty od komunikacji wizualnej tylko w bardzo małym stopniu zależą od używanych narzędzi, a w dużo większym od doświadczenia, a tego niestety żaden, nawet najbardziej profesjonalny program graficzny nie jest w stanie zrekompensować.

GRUPA 365 NET
to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
NR1WINTERNECIE.pl
to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net











