Zarobki influencerów: od kilkunastu do kilku tysięcy dolarów za wpis. Szturm reklamodawców na Instagram Stories

W blisko 40-precentowym tempie rośnie rocznie liczba kampanii reklamowych z zaangażowanie influencerów. Najdroższy w ich cenniku jest film na YouTube, choć  marketerzy coraz bardziej interesują się obecnością swoich marek w instagramowych Stories - pokazuje badanie firmy Klear.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Zarobki influencerów: od kilkunastu do kilku tysięcy dolarów za wpis. Szturm reklamodawców na Instagram Stories
Fot. Pixabay

W ciągu ostatniego roku badacze zanotowali wzrost liczby kampanii reklamowych z influencerami na Instagramie o 39 proc. (oznaczonych hasztagiem #ad).

Analizie poddano cztery grupy influencerów. Nanoinfluencerzy od 500 do 5000 obserwujących, mikro – od 5 tys. do 30 tys. obserwujących. Power-influencerzy mają bazę od 30 do tys. obserwujących, a celebryci powyżej 50 tys.

Z względu na rodzaj publikowanych treści, badano posty, wideo i Stories na Instagramie, posty na Facebooku oraz wideo na YouTube. Przebadano ponad 2,5 tys. różnych influencerów. Specjaliści Klear ustalili także wzór na wyliczenie łącznej, średniej stawki za współpracę: 30 dol. x 10000 followersów = łączna stawka.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ranking-polskich-influencerow-2018-lewandowscy-littlemooonster96-maffashion-top100 ##

Cennik influencera

Najmniejsi twórcy mogą liczyć na stawki od 31 do 315 dolarów za publikację (odpowiednio, za post na Facebooku i film na YouTube). Na Instagramie pojedyncze Stories to koszt 43 dolarów, post 100 dolarów, a wideo 114 dolarów.

Celebryci inkasują za pojedynczy post na Facebooku 2,4 tys. dolarów. Za jedno Stories reklamodawca zapłaci 721 dolarów, a za wideo już ponad 3,1 dol. Ten format jest droższy na YouTube, wyceniono go na ponad 3,8 dol.

grafika

Szczególnym wzięciem reklamodawców cieszą się publikacje w Instagram Stories - jeden na trzy posty reklamowe umieszczono właśnie tam.

grafika

Najdroższe w cenniku influencerów są filmy wideo. Autorzy badania wskazują, że to najbardziej pracochłonna forma reklamowa, do której wielu twórców wykorzystuje drogi sprzęt.

grafika

W podziale na kategorie, najwięcej trzeba zapłacić za kampanię z influencerami podróżniczymi, średnio inkasują oni 5535 dol. za jeden post reklamowy. Drugą w kolejności kategorią jest moda, gdzie wpis reklamowy kosztuje 549 dolarów. Na kolejnych miejscach są technologie (490 dol.), żywność (472 dol.) i rozrywka (353 dol.).

Badacze doszli także do zaskakującej konkluzji - choć kobiety stanowią ponad 77 proc. z przebadanych twórców, to za współprace reklamowe zarabiają kilkanaście procent mniej niż mężczyźni (351 dol. vs. 459 dol. za post reklamowy).

Najwięcej za posty sponsorowane dostają influencerzy z USA (475 dol.), dalej są Brytyjczycy (470 dol.) Kanadyjczycy (447 dol.), Niemcy (386 dol.) i Włosi (315 dol.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"