Radio dociera codziennie do 72 proc. Polaków. Średni czas słuchania wynosi 270 min

W 2016 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 72 proc., a tygodniowy - 92 proc. Z kolei średni czas słuchania uplasował się na poziomie 270 min - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Średni dobowy zasięg radia w 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 72 proc., po spadku względem poprzedniego roku o 1,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. W ciągu tygodnia w zeszłym roku radio docierało do 92 proc. Polaków.

Z informacji przekazanych nam przez Komitet Badań Radiowych wynika, że zasięg dzienny radia w Polsce jest jednym z najwyższych wyników w Europie. Dla porównania w Czechach wynik ten wynosi 61,7 proc. (źródło: Radioprojekt 2-3 kwartał 2016), w Rumunii 64,4 proc. (źródło: ARA, 3. fala 2016), a w Szwecji 68 proc. (źródło: Kantar Sifo, 1. tydzień 2017).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rmf-fm-liderem-sluchalnosci-w-2016-roku-tok-fm-z-najwiekszym-wzrostem ##

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym roku wyniósł 270 min. Względem poprzedniego roku obniżył się on o 3 min.

Analizując słuchalność kwadransową w dni powszednie i w weekendy wynika, że większą popularnością radio cieszy się w dni powszednie. W obu przypadkach prime-time radiowy występuje między godz. 7.00 a 15.00. KBR interpretuje ten fakt, tym że w Polsce słuchanie radia w pracy jest bardzo popularne w przeciwieństwie do wielu innych krajów europejskich.

grafika

Jak informuje nas KBR, na rekordowym poziomie utrzymuje się słuchalność radia w samochodzie - blisko 11 mln Polaków (35,8 proc.) włącza radio w aucie przynajmniej raz dziennie. Zasięg w domu wyniósł w ub.r. 45,1 proc., a w pracy - 35,8 proc.

Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego 2016 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Średni udział tej stacji pod względem słuchania w 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,5 proc., po spadku względem 2015 roku o 0,4 pkt. proc.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET (13,6 proc. udziału; spadek o 0,1 pkt. proc.), a podium uzupełnia publiczna Jedynka (8,8 proc., w dół o 0,7 pkt. proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów