Celem konkursu "Złote Spinacze" jest podnoszenie standardów izwiększanie profesjonalizmu branży PR poprzez promowanienajlepszych projektów realizowanych w kraju. To piąta edycjakonkursu. W ubiegłym roku 31 firm i instytucji zgłosiło dorywalizacji rekordową liczbę 61 projektów.
Konkurs "Złote Spinacze" ma charakter otwarty. Kierowany jest doagencji PR, działów PRi komunikacji firm i instytucji, organów samorządowych, organizacjipozarządowych oraz innych podmiotów realizujących kampanie PR wPolsce. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń mija30 sierpnia 2007 roku.
Nagrody, podobnie jak w latach ubiegłych, zostaną przyznane wdziewięciu kategoriach:
1.PR korporacyjny - projekt budujący lub wzmacniający wizerunekfirmy lub instytucji.2.PR produktu - projekt budujący lub wzmacniający wizerunekproduktu lub usługi.3.Kampania edukacyjna - projekt nastawiony na osiągnięcie celuedukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki,produktu, usługi, firmy lub instytucji.4.Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa - projekt,mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemukryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.5.Public Affairs & Lobbying - projekt kampanii polegającej nakomunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym ilegislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji,zmiany legislacyjne.6.Kampania społeczna - kampania wspierająca realizację ważnychcelów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki,produktu, usługi, firmy lub instytucji.7.Komunikacja wewnętrzna - projekt, którego celem jest tworzenie,utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmianwewnątrz organizacji.8.Event - wydarzenie lub cykl wydarzeń budujący lub wzmacniającywizerunek firm, instytucji, produktu lub usługi.9.Corporate Social Responsibility - projekt realizujący cele wzakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji.Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję,dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategiidobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, atakże relacje z różnymi grupami interesariuszy.

Zgłoszone do konkursu prace oceniać będzie trzydziestoosobowejury, w skład którego wchodzą przedstawiciele między innymi: PKPPLewiatan, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Wydawnictwa Polskapresse,Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Stowarzyszenia AgencjiReklamowych, Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz innychfirm i instytucji. Praca jurorów będzie podzielona na dwa etapy. Wpierwszym, spośród wszystkich zgłoszeń jury wybierze po3 najlepsze projekty w każdej kategorii. Po przekazaniu dodatkowejdokumentacji przez nominowanych, jurorzy wyłonią zwycięzcówkonkursu.
Nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminemczuwa firma doradcza KPMG, oficjalny partner konkursu.
Kalendarium najważniejszych terminów konkursu:22 sierpnia - pierwszy termin zgłaszania projektów30 sierpnia - drugi i ostatni termin zgłaszania projektów10 października - ogłoszenie wyników pierwszego etapu19 października - nadsyłanie przez finalistów dokumentacjidodatkowej20 listopada - uroczyste ogłoszenie wyników - gala finałowa whotelu Marriott.











