Coraz lepsze wyniki przynoszą nowe akcje marketingowe organizowane przez Agorę, wydawcę "Gazety Wyborczej". Przyczyniły się one do tego, że już dawno przewaga "Faktu" na "GW" nie była tak mała.
Jak wynika z najnowszych danych ZKDP w grudniu 2004 roku średnia sprzedaż "GW" wyniosła 454 749 egz., co oznacza wzrost o 5% w porównaniu do analogicznego okresu 2003 roku. Liderem pozostaje dziennik "Fakt", którego średnia sprzedaważ wyniosła 481 022 egz., czyli o ponad 10% mniej niż w 2003 roku.
Na trzecim miejscu plasuje się "Super Express" a na czwartym "Rzeczpospolita".
Tytuły XII 2003 XII 2004 ZmianaFakt Gazeta Codzienna 534 904 481 022 -10,1%Gazeta Wyborcza 432 899 454 749 5,0%Super Express 267 191 243 829 -8,7%Rzeczpospolita 188 286 181 580 -3,6%Gazeta Prawna 80 813 74 233 -8,1%Przegląd Sportowy/Tempo 74 981 64 821 -13,6%Puls Biznesu 23 265 23 483 0,9%Trybuna 26 475 23 243 -12,2%Sport 12 611 10 958 -13,1%Parkiet Gazeta Giełdy 10 319 10 565 2,4%Dzienniki ogólnopolskie 1 651 744 1 568 483 -5,0%

Na rynku prasy regionalnej liderem jest "Dziennik Zachodni".
topTytuły XII 2003 XII 2004 Zmiana1Dziennik Zachodni 73 894 107 820 45,9%2Gazeta Pomorska 97 633 100 153 2,6%3Dziennik Bałtycki 62 066 60 714 -2,2%4Express Ilustrowany 56 477 59 614 5,6%5Dziennik Polski 55 842 55 695 -0,3%6Dziennik Łódzki 50 644 52 928 4,5%7Gazeta Lubuska 53 787 51 700 -3,9%8G Wrocławska S. Polskie 45 586 41 894 -8,1%9Echo Dnia 33 332 40 605 21,8%10G. Olsztyńska/Dziennik Elbląski 35 186 36 249 3,0%
XII 2003 XII 2004 ZmianaDzienniki regionalne 1 035 204 1 055 110 1,9%Dzienniki ogólnopolskie 1 651 744 1 588 483 -5,0%Tymczasem z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że kupujemy coraz mniej gazet. W 2004 roku średnia dzienna sprzedaż wszystkich dzienników wyniosła 2,66 mln egzemplarzy i była o 2,6 proc. niższa niż rok wcześniej.

Źródło:Analiza Mediatak na podstawie danych ZKDP, XII 2003, XII 2004











