Zmalały wpływy reklamowe RMF FM. Radio ZET, Jedynka i Eska z dużymi wzrostami

W dwóch pierwszych miesiącach br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły rok do roku o blisko 6 proc. Największe wzrosty przychodów odnotowały w tym okresie Eska Wrocław i Radio Zet. Mniej za reklamach zarobiły RMF FM i RMF Classic.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W okresie styczeń-luty br. marketerzy wydali na reklamę w radiu 1,42 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do tego samego okresu ub.r. o 5,8 proc.- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, bez VAT i rabatów).

Najwięcej na reklamach zarobiło RMF FM. Wpływy reklamowe stacji wyniosły 378.4 mln zł. Było to jednak 9,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Podobny spadek przychodów reklamowych notuje RMF Classic (-9,1 proc.), które w tym roku zarobiło na reklamach 17,5 mln zł.

Pozycję reklamowego wicelidera radiowego zajmuje Radio Zet z wpływami w wysokości 293,1 mln zł – wyższymi rok do roku o 18,9 proc. Podium zamyka Program I Polskiego Radia z 62,6 mln zł przychodów (wzrost o 17,4 proc.).

Program III Polskiego Radia zarobił na reklamach 58,4 mln zł (wzrost o 3,1 proc.), Tok FM – 41,9 mln zł (wzrost o 12,8 proc.), a Vox FM – 31,5 mln zł (wzrost o 4,8 proc.).

Marketerzy na reklamę w Esce Warszawa wydali 20,3 mln zł (wzrost o 17 proc.), w Esce Wrocław – 19,3 mln zł (wzrost o 21,8 proc.), a w Esce Poznań – 17,3 mln zł (wzrost o 11,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"