Fuzja IPG i Omnicomu, przejęcia Publicisu, kolejne gigantyczne zmiany w ekosystemie reklamowym wdrażane przez Google czy w końcu rewolucja AI to ciąg procesów, który nie napawa optymizmem. Agencje reklamowe dokonują restrukturyzacji, co w branży budzi obawy o przyszłość miejsc pracy – wynika z badania amerykańskiego AdWeeka.
Pesymizm w branży reklamy
29 proc. pracowników agencji reklamowych w USA uważa, że seria konsolidacji w branży będzie miała negatywny wpływ na ich pracę. Jedna piąta jest odmiennego zdania.
Dwa razy więcej respondentów (44 vs 21 proc.) sądzi, że sytuacja ta bardziej zaszkodzi klientom niż im pomoże.
Część respondentów, choć dalej pracuje w branży, uważa, że wkrótce może ich dotknąć bezrobocie. Więcej niż jedna trzecia pracowników agencji reklamowych szuka obecnie pracy w innych profesjach – wynika z ankiety AdWeek.

Z badania Bureau of Labor Statistics wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat liczba miejsc pracy w amerykańskich agencjach reklamowych spadła o 3 proc.
W ankiecie AdWeek wzięło udział 350 osób z branży reklamowej.











