Zyski Unilevera z ecommerce w pierwszej połowie roku o 49 proc. w górę

W związku z pandemią Covid-19 klienci na całym świecie zwiększyli zainteresowanie zakupami FMCG w kanale internetowym - podał w raporcie finansowym Unilever. Zyski koncernu z ecommerce wzrosły w pierwszej połowie roku o 49 proc., a w samym drugim kwartale o 62 proc.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W raporcie podsumowującym pierwszą połowę tego roku Unilever zaznaczył, że wpływ pandemii Covid-19 na działalność koncernu w pierwszej połowie roku był bardzo zróżnicowany w poszczególnych kanałach i kategoriach. Sprzedaż podstawowa spadła pod względem wartości o 0,1 proc. rdr., a pod względem wolumenu o 0,3 proc.

Na rynkach wschodzących sprzedaż spadła o 1,9 proc., podczas gdy na rynkach rozwiniętych urosła o 2,4 proc. Dywidenda kwartalna dla akcjonariuszy została utrzymana na poziomie 0,4104 euro na akcję. Zysk operacyjny wzrósł o 3,8 proc. rdr.

W kanale ecommerce w pierwszej połowie tego roku Unilever odnotował wzrost sprzedaży o 49 proc. Największe wzrosty koncern odnotował w kategoriach produktów żywności, lodów i herbaty. Segment produktów higieny rąk i domu odnotował 10,6 proc. wzrostu sprzedaży - podał w raporcie Unilever.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/unilever-sprzeda-marki-ktore-nie-sa-ekologiczne ##

- Wyniki z pierwszej połowy roku pokazały prawdziwą siłę Unilevera. Udowodniliśmy odporność naszej działalności - w naszym portfolio, w ciągłym dążeniu do doskonałości operacyjnej i w naszej sytuacji finansowej, odpowiadając na bezprecedensowe wahania popytu - komentuje Alan Jope, CEO koncernu.

Unilever jest właścicielem łącznie ponad 400 różnych marek na całym świecie, m.in. Dove, Axe, Lipton, Hellmann’s, Magnum, Knorr, Rexona, Timotei.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela