Żywiec, Tarczyński i Amplico Life najbardziej efektywnymi polskimi markami na YouTubie (TOP 10)

Z polskich firm YouTubie najbardziej aktywne są te z sektora finansów i ubezpieczeń oraz motoryzacji, a na liście dziesięciu najbardziej efektywnych marek w serwisie najwięcej jest tych z branży spożywczej - wynika z rankingu firmy Chimney Poland.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

W rankingu wzięto pod uwagę 500 największych firm obecnych na polskim rynku. Z badania wynika, że spośród nich nieco ponad połowa (260) podmiotów posiada własny kanał w serwisie YouTube, z kolei 213 w ciągu ostatnich 12 miesięcy udostępniło na swoim kanale materiał wideo.

Ranking, sporządzony przez firmę Chimney Poland obejmuje 20 różnych branż polskiej gospodarki. Jedną z najbardziej aktywnych w komunikowaniu się z klientami na YouTubie jest sektoar ubezpieczeń i finansów. Okazuje się, że spośród 47 firm z tej branży obecnych w zestawieniu 35 ma swój kanał na YouTubie. Najbardziej efektywne okazały się Amplico Life, Getin Holding oraz Bank BGŻ.

grafika

Drugim aktywnym segmentem na YouTubie jest motoryzacja. Pierwsze dwie firmy w rankingu - Renault Polska i Volkswagen Poznań - zgromadziły w sumie  prawie 6 mln wyświetleń klipów, pozostałych 8 producentów osiągnęło wspólny wynik na poziomie 4 mln odsłon. Charakterystyczne jest to, że sektor motoryzacyjny to jedyna branża w zestawieniu, w której wszyscy przedstawiciele prowadzą własne kanały na YouTubie.

W branży farmaceutycznej i kosmetycznej własne kanały w serwisie YouTube prowadzi 60 proc. firm. Najbardziej efektywne okazały się Rossmann, ZF Adamed Pharma i Bayer.

grafika

Wśród wszystkich badanych firmy w rankingu wyselekcjonowano także te, które są broadcasterami, czyli podmiotami, które w okresie całego roku opublikowały na YouTubie przynajmniej 52 materiały wideo z jednotygodniową częstotliwością pozwalającą na budowanie wokół kanału lojalnej grupy odbiorców. Okazuje się, że spośród 500 ujętych w zestawieniu firm jedynie 32 spełniały wymagane kryteria.

grafika

Przy okazji ranking wyłonił dziesiątkę najbardziej efektywnych firm z polskiego rynku działających na YouTube. Poziom efektywności uzyskano, dzieląc liczbę wyświetleń klipów w ciągu ostatnich 12 miesiącach przez liczbę wszystkich udostępnionych w danym kanale materiałów. Na trzech pierwszych miejscach zestawienia znalazły się Żywiec Zdrój z efektywnością na poziomie 203654 pkt., Tarczyński SA z wynikiem 194735 pkt. oraz Amplico Life z efektywnością wyrażoną liczbą 184840 pkt. Na liście Top 10 najwięcej firm pochodziło z branży spożywczej, a także finansów i ubezpieczeń oraz motoryzacji.

grafika

- Ranking w bardzo przejrzysty i wyraźny sposób pokazuje, które branże są świadome potrzeby korzystania z narzędzia jakim jest YouTube - komentuje Mateusz Iżyk, szef departamentu Digital Broadcast z Chimney Poland. - Te firmy, które mocno kładą nacisk na taką komunikacje, są również bardziej widoczne na innych portalach social mediowych - często występuje to w korelacji pomiędzy aktywnością w zakresie komunikacji wideo a aktywną obecnością na Faceboku, Instagramie czy Twitterze. Niestety, nie zawsze działa to tak samo w drugą stronę - jest wiele firm, które posiadają i aktywnie prowadzą profil na Facebooku, ale jeżeli spojrzymy na kanał YouTube, mocno się zawiedziemy - ocenia Iżyk.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące