SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora w lipcu. YouTube przed Netfliksem

W lipcu 2023 roku 6,9 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,5 pkt. proc. wyższy niż w czerwcu br. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 1,9 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Netflix - 1,7 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Serwis streamingowy YouTubeSerwis streamingowy YouTube

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z danych Nielsena wynika, że w lipcu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,9 proc. Jest to o 0,5 pkt. proc. więcej niż w czerwcu 2023 roku, o 0,4 pkt. proc. więcej niż w maju br., o 0,2 pkt. proc. więcej niż w kwietniu br., o 0,4 pkt. proc. więcej niż w marcu br., o 0,5 pkt. proc. więcej niż w lutym br., o 1 pkt. proc. więcej niż w styczniu br. oraz o 1,3 pkt. proc. więcej niż w grudniu ub.r. - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

- Lipiec to kolejny letni miesiąc, w którym Polacy spędzają mniej czasu przed telewizorem, a nadawcy telewizyjni nie emitują swoich flagowych programów ramówkowych. Najczęściej oglądanymi programami w lipcu były wydarzenia sportowe i wydarzenia muzyczne na żywo, a także wiadomości, wiadomości sportowe i pogoda. Brak nowych programów ramówkowych w telewizji pomógł streamingowi osiągnąć rekordowe 6,9 proc., czyli o 0,5 pkt. proc. więcej niż w zeszłym miesiącu - informuje Nielsen.

YouTube przed Netfliksem

Liderem wśród platform OTT jest platforma YouTube, której udział w oglądalności na telewizorze w lipcu 2023 wyniósł 1,9 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc. względem czerwca br.). Drugi Netflix miał 1,7 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3,3 proc. udziału (+ 0,2 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- Poza YouTube i Netflix skok oglądalności streamingu zaobserwowaliśmy także na innych globalnych platformach OTT, takich jak HBO Max czy Amazon Prime, ale żadna z nich nie osiągnęła jeszcze 0,5 proc. udziału oglądalności na odbiorniku telewizyjnym - komunikuje firma badawcza.

Dla porównania, w lipcu br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,1 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (22,8 proc.).

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Dołącz do dyskusji: Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora w lipcu. YouTube przed Netfliksem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
Na czym polega to badanie?
Skąd wiedzą że oglądają serwisy internetowe na telewizorze a nie ma monitorze?

Zaczynam się bać. Coraz więcej o nas wiedzą.
odpowiedź