Nielsen to firma zajmująca się analizami rynków medialnych i pomiarami oglądalności programów telewizyjnych. Nielsen jest obecny w ponad stu krajach, w tym także w Polsce.
The Gauge mierzy streaming, Netflix i YouTube na czele
Teraz Nielsen poinformował o rozszerzeniu swoich możliwości analitycznych. Firma zaczęła stosować w Stanach Zjednoczonych platformę o nazwie The Gauge.
Wprowadzane przez Nielsena rozwiązanie polega na zastosowaniu u wybranych użytkowników specjalnego urządzenia, które mierzy rodzaj treści oglądanych w telewizorach oraz związane z tym zwyczaje widzów.
Jedną z zalet The Gauge jest to, że pozwala ono uzyskać dane dotyczące oglądalności i popularności serwisów streamingowych.
Na wstępie Nielsen podał dane za maj 2021 r. na podstawie pomiarów z 14 tys. amerykańskich gospodarstw domowych. Z uzyskanych informacji wynika, że wśród Amerykanów największą popularnością podczas oglądania cieszy się telewizja kablowa (39 proc.), zaś na platformy VOD i streamingowe przypada 26 proc.

W tym ostatnim segmencie w maju br. najbardziej popularne okazały się Netflix i YouTube (po 6 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się platformy Hulu (3 proc.), Amazon Prime Video (2 proc.) oraz Disney+ (1 proc.).
Nielsen nie podaje na razie bliższych szczegółów dotyczących tego, w jaki sposób funkcjonuje The Gauge od strony technicznej. Firma nie informuje też, czy planuje rozszerzenie pomiarów za pomocą tej platformy na innych rynkach niż Stany Zjednoczone.











