YouTube powiększył przewagę nad Netfliksem w streamingu na ekranie telewizora w czerwcu

W czerwcu 2023 roku 6,4 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,1 pkt. proc. niższy niż w maju br. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Netflix - 1,5 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
YouTube powiększył przewagę nad Netfliksem w streamingu na ekranie telewizora w czerwcu
Serwis streamingowy YouTube

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

Z danych Nielsena wynika, że w czerwcu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,4 proc. Jest to o 0,1 pkt. proc. mniej niż w maju 2023 roku, o 0,3 pkt. proc. mniej niż w kwietniu br., o 0,1 pkt. proc. mniej niż w marcu br., tyle samo ile w lutym br., o 0,5 pkt. proc. więcej niż w styczniu br. oraz o 0,8 pkt. proc. więcej niż w grudniu ub.r. - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

YouTube powiększa przewagę nad Netfliksem

Liderem wśród platform OTT jest platforma YouTube, która względem poprzedniego miesiąca powiększyła przewagę nad Netfliksem. Udział YouTube w oglądalności na telewizorze w czerwcu 2023 wyniósł 1,8 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc. względem maja br.). Drugi Netflix miał 1,5 proc. udziału (spadek o 0,1 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3,1 proc. udziału (bez zmian), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- Streaming odpowiada za nieco mniejszą oglądalność na ekranie telewizora w czerwcu (6,4 proc. w porównaniu z 6,5 proc. w maju). YouTube pozostaje liderem streamingu drugi miesiąc z rzędu, zwiększając swój udział na dużym ekranie do 1,8 proc., wyprzedzając Netflix, którego udział spadł nieznacznie do 1,5 proc. (z 1,6 proc. w maju). Jednocześnie obserwujemy wzrost oglądalności Netfliksa na komputerach/laptopach o 19 proc. w czerwcu w porównaniu z majem - informuje Nielsen.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp1-lider-2023-rok-tvp2-wyprzedzila-tvn-i-polsat-duze-spadki-stacji-newsowych,7169505783420545a ##

Dla porównania, w czerwcu br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,5 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30,4 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23 proc.).

grafika

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-tv-i-polrocze-2023-grp-reklamodawcy-aflofarm-opinie,7169502215411329a ##

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

FilmBox+ w ofercie dużego operatora