Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora, w kwietniu wyniósł 6,7 proc. YouTube tuż za Netfliksem

W kwietniu 2023 roku 6,7 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,2 pkt. proc. wyższy niż w marcu br. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął YouTube - 1,7 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora, w kwietniu wyniósł 6,7 proc. YouTube tuż za Netfliksem
Serwis streamingowy Netflix

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

Z danych Nielsena wynika, że w kwietniu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,7 proc. Jest to o 0,2 pkt. proc. więcej niż w marcu 2023 roku, o 0,3 pkt. proc. więcej niż w lutym br., o 0,8 pkt. proc. więcej niż w styczniu br. oraz o 1,1 pkt. proc. więcej niż w grudniu ub.r. - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

Netflix i YouTube na czele

Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze w marcu 2023 wyniósł 1,8 proc. (bez zmian względem lutego br.). Na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,7 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3 proc. udziału (spadek o 0,2 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- W kwietniu udział streamingu wzrósł o kolejne 0.2% oglądalności i osiągnął 6,7% udziału. Liderem jest cały czas Netflix wraz z YouTube, które łącznie stanowią 3,5% całej oglądalności na telewizorze i ich udział się nie zmienił. Wzrost oglądalności streaming pochodzi z 12 proc. wzrostu oglądalności pozostałych serwisów streamingowych - informuje Nielsen.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-the-gauge-usa-wyniki-streaming-telewizor-marzec-2023_2 ##

Dla porównania, w kwietniu br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,4 proc.).

grafika

Co to jest The Gauge?

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ciecia-kosztow-zwolnienia-nowe-strategie-filmy-hity-co-ogladac,7169653397816961a ##

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe