Rośnie udział streamingu na ekranie telewizora. YouTube dogania Netfliksa

W marcu 2023 roku 6,5 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,1 pkt. proc. wyższy niż w lutym br. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął YouTube - 1,7 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Rośnie udział streamingu na ekranie telewizora. YouTube dogania Netfliksa
Serwis streamingowy YouTube

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

Z danych Nielsena wynika, że w marcu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,5 proc. Jest to o 0,1 pkt. proc. więcej niż w lutym 2023 roku, o 0,6 pkt. proc. więcej niż w styczniu 2023 roku oraz 0,9 pkt. proc. więcej niż w grudniu 2022 roku - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

1,8 proc. udziału Netfliksa, rosną wyniki YouTube

Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze w marcu 2023 wyniósł 1,8 proc. (bez zmian względem lutego br.). Na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,7 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.).

Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3 proc. udziału (spadek o 0,2 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- Marzec to pierwszy miesiąc wiosny, co oprócz cieplejszej pogody oznacza również mniej czasu spędzanego przez widzów w domach przed ekranami telewizorów: widzowie oglądali treści wideo w marcu średnio o 2,7 proc. krócej niż w lutym. Krótszy czas oglądania dotyczy zarówno tradycyjnej telewizji jak i streamingu - informuje Nielsen.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-marzec-2023-tvp1-lider-traci-polsat-zyskuje-czworka-hity,7169667422357121a ##

Dla porównania, w marcu br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,3 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30,1 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,5 proc.).

grafika

Co to jest The Gauge?

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/skyshowtime-vod-pl-netflix-player-cena-promocja-hbo-max-jak-zrezygnowac,7169662925670017a ##

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7