Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora w lipcu. YouTube przed Netfliksem

W lipcu 2023 roku 6,9 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,5 pkt. proc. wyższy niż w czerwcu br. Najchętniej oglądane były treści na YouTube z 1,9 proc. udziału, a drugie miejsce zajął Netflix - 1,7 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora w lipcu. YouTube przed Netfliksem
Serwis streamingowy YouTube

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

Z danych Nielsena wynika, że w lipcu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,9 proc. Jest to o 0,5 pkt. proc. więcej niż w czerwcu 2023 roku, o 0,4 pkt. proc. więcej niż w maju br., o 0,2 pkt. proc. więcej niż w kwietniu br., o 0,4 pkt. proc. więcej niż w marcu br., o 0,5 pkt. proc. więcej niż w lutym br., o 1 pkt. proc. więcej niż w styczniu br. oraz o 1,3 pkt. proc. więcej niż w grudniu ub.r. - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

- Lipiec to kolejny letni miesiąc, w którym Polacy spędzają mniej czasu przed telewizorem, a nadawcy telewizyjni nie emitują swoich flagowych programów ramówkowych. Najczęściej oglądanymi programami w lipcu były wydarzenia sportowe i wydarzenia muzyczne na żywo, a także wiadomości, wiadomości sportowe i pogoda. Brak nowych programów ramówkowych w telewizji pomógł streamingowi osiągnąć rekordowe 6,9 proc., czyli o 0,5 pkt. proc. więcej niż w zeszłym miesiącu - informuje Nielsen.

YouTube przed Netfliksem

Liderem wśród platform OTT jest platforma YouTube, której udział w oglądalności na telewizorze w lipcu 2023 wyniósł 1,9 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc. względem czerwca br.). Drugi Netflix miał 1,7 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3,3 proc. udziału (+ 0,2 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- Poza YouTube i Netflix skok oglądalności streamingu zaobserwowaliśmy także na innych globalnych platformach OTT, takich jak HBO Max czy Amazon Prime, ale żadna z nich nie osiągnęła jeszcze 0,5 proc. udziału oglądalności na odbiorniku telewizyjnym - komunikuje firma badawcza.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lipiec-w-telewizji-tvp1-i-tvn-liderami-rekordowy-wzrost-polsatu-sport,7169498197522049a ##

Dla porównania, w lipcu br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,1 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (22,8 proc.).

grafika

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-reklamy-tv-i-polrocze-2023-grp-reklamodawcy-aflofarm-opinie,7169502215411329a ##

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Debiut polskiego "GQ" z rozmachem. "Rynek bardzo na to czekał"

Debiut polskiego "GQ" z rozmachem. "Rynek bardzo na to czekał"

TVP Info powalczy o widzów z mniejszych miast. "Nie będziemy drugim TVN24"

TVP Info powalczy o widzów z mniejszych miast. "Nie będziemy drugim TVN24"

Ambitne plany IAA Polska na kolejny rok. Więcej szkoleń i spotkań eksperckich

Ambitne plany IAA Polska na kolejny rok. Więcej szkoleń i spotkań eksperckich

Nowa rola Michała Kanownika wywołała krytykę. "Big Techy mają swojego człowieka"

Nowa rola Michała Kanownika wywołała krytykę. "Big Techy mają swojego człowieka"

Usługa streamingowa WP z 50 oryginałami w 2026 roku. Wśród nich seriale o zombie

Usługa streamingowa WP z 50 oryginałami w 2026 roku. Wśród nich seriale o zombie

Polsat uniknie połowy kary? W loterii sylwestrowej nie wystarczył jeden SMS

Polsat uniknie połowy kary? W loterii sylwestrowej nie wystarczył jeden SMS