Rośnie udział streamingu na ekranie telewizora. YouTube dogania Netfliksa

W marcu 2023 roku 6,5 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,1 pkt. proc. wyższy niż w lutym br. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął YouTube - 1,7 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Rośnie udział streamingu na ekranie telewizora. YouTube dogania Netfliksa
Serwis streamingowy YouTube

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

Z danych Nielsena wynika, że w marcu 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,5 proc. Jest to o 0,1 pkt. proc. więcej niż w lutym 2023 roku, o 0,6 pkt. proc. więcej niż w styczniu 2023 roku oraz 0,9 pkt. proc. więcej niż w grudniu 2022 roku - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

1,8 proc. udziału Netfliksa, rosną wyniki YouTube

Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze w marcu 2023 wyniósł 1,8 proc. (bez zmian względem lutego br.). Na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,7 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.).

Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3 proc. udziału (spadek o 0,2 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- Marzec to pierwszy miesiąc wiosny, co oprócz cieplejszej pogody oznacza również mniej czasu spędzanego przez widzów w domach przed ekranami telewizorów: widzowie oglądali treści wideo w marcu średnio o 2,7 proc. krócej niż w lutym. Krótszy czas oglądania dotyczy zarówno tradycyjnej telewizji jak i streamingu - informuje Nielsen.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-marzec-2023-tvp1-lider-traci-polsat-zyskuje-czworka-hity,7169667422357121a ##

Dla porównania, w marcu br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,3 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (30,1 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,5 proc.).

grafika

Co to jest The Gauge?

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/skyshowtime-vod-pl-netflix-player-cena-promocja-hbo-max-jak-zrezygnowac,7169662925670017a ##

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-w-polsce-jak-to-sie-mierzy-nielsen,7170058059229313a ##

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?