Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 22 Sierpnia 2017
 
 
 
Żurkowska o odkupieniu Metra: marka z silną pozycją, zamierzamy działać w ramach koncesji KRRiT
 
Po odkupieniu od Agory udziałów w naziemnej stacji Metro koncern Discovery Networks zamierza zachować jej nazwę i dostosować program do oczekiwań widzów, ale bez wnioskowania o zmiany w koncesji. - Marka Metro wypracowała już silną pozycję na rynku. Chcemy wykorzystać jej potencjał - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Żurkowska-Bytner, senior vicepresident i country manager na Polskę w Discovery Networks. więcej
 
 
Agata Rowińska szefową telewizji wPolsce.pl. ,,Pełnowartościowa stacja publicystyczno-informacyjna"
 
W ciągu najbliższych tygodni internetowa telewizja wPolsce.pl (Fratria) ma pojawić się w sieciach kablowych i platformach cyfrowych. - Jesteśmy już blisko uzyskania koncesji z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski. Redaktorem naczelnym telewizji została Agata Rowińska. więcej
 
 
Rada Reklamy apeluje do marketingowców: posługujcie się symbolami patriotycznymi odpowiedzialnie i stosownie
 
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy zaapelował do twórców reklam, by wykorzystując w komunikacji marketingowej symbolikę narodową i konotacje historyczne czynili to odpowiedzialnie i zgodnie z dobrymi obyczajami. więcej
 
 
MSZ cofa pieniądze dla TV Biełsat. Jacek Kurski: Potrzebuję potwierdzenia, czy państwo chce likwidacji tej stacji
 
Prezes TVP Jacek Kurski wysłał  list do premier Beaty Szydło z prośbą o potwierdzenie "czy Państwo Polskie istotnie chce likwidacji Telewizji Biełsat" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Nie chcę mieć w CV, że zamknąłem tę telewizję, potrzebuję więc szybko jasnej deklaracji - mówi nam Kurski. To efekt wypowiedzenia umowy na finansowanie Biełsatu przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. więcej
 
 
Rada Mediów Narodowych chce wyjaśnień od szefostwa TVP w sprawie zwolnienia Marzeny Paczuskiej przez Twitter. ,,Byłby to zły sygnał"
 
Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych, zaprosił na najbliższe posiedzenie rady prezesa Jacka Kurskiego, by ten wyjaśnił kulisy ostatnich zmian w TVP - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Chcemy wiedzieć, co się dzieje - wyjaśnia nam Czabański. Spotkanie odbędzie się 29 sierpnia. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Szymon Gutkowski: agencje reklamowe są często ,,chłopcami do bicia" (wywiad) więcej
 
TVP rozpoczęła prace nad serialem o Agnieszce Osieckiej. ,,Idealny przykład realizacji misji" więcej
 
Maspex podręcznikowo działał w kryzysie wizerunkowym Tigera, marka odbuduje reputację (opinie) więcej
 
Watch z szansami na sukces dzięki liczbie użytkowników, serwis idzie po wszystko (opinie) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Managera ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
Director of Dating BU Sympatia
Product Manager Wydawnictwo Bauer
Redaktor Sekcji News TVN
Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Programów TVN
Starszy Specjalista ds. Reklamy Natywnej Media TV Plus
Specjalista ds. Strategii Produktu Reklamowego TVN
Paid Content Product Manager Onet.pl
Communications Planner Vizeum
Researcher B3 Films
Młodszy Specjalista ds. Koordynacji Kampanii Online TVN
Product Manager (content personalization) Onet.pl
Brand Manager (Digital Portfolio) Onet.pl
GRAFIK WHIZZ S.A.
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Żurkowska o odkupieniu Metra: marka z silną pozycją, zamierzamy działać w ramach koncesji KRRiT

Po odkupieniu od Agory udziałów w naziemnej stacji Metro koncern Discovery Networks zamierza zachować jej nazwę i dostosować program do oczekiwań widzów, ale bez wnioskowania o zmiany w koncesji. - Marka Metro wypracowała już silną pozycję na rynku. Chcemy wykorzystać jej potencjał - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Żurkowska-Bytner, senior vicepresident i country manager na Polskę w Discovery Networks. więcej

Agata Rowińska szefową telewizji wPolsce.pl. ,,Pełnowartościowa stacja publicystyczno-informacyjna"

W ciągu najbliższych tygodni internetowa telewizja wPolsce.pl (Fratria) ma pojawić się w sieciach kablowych i platformach cyfrowych. - Jesteśmy już blisko uzyskania koncesji z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski. Redaktorem naczelnym telewizji została Agata Rowińska. więcej

MSZ cofa pieniądze dla TV Biełsat. Jacek Kurski: Potrzebuję potwierdzenia, czy państwo chce likwidacji tej stacji

Prezes TVP Jacek Kurski wysłał  list do premier Beaty Szydło z prośbą o potwierdzenie "czy Państwo Polskie istotnie chce likwidacji Telewizji Biełsat" - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Nie chcę mieć w CV, że zamknąłem tę telewizję, potrzebuję więc szybko jasnej deklaracji - mówi nam Kurski. To efekt wypowiedzenia umowy na finansowanie Biełsatu przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. więcej

Rada Mediów Narodowych chce wyjaśnień od szefostwa TVP w sprawie zwolnienia Marzeny Paczuskiej przez Twitter. ,,Byłby to zły sygnał"

Krzysztof Czabański, przewodniczący Rady Mediów Narodowych, zaprosił na najbliższe posiedzenie rady prezesa Jacka Kurskiego, by ten wyjaśnił kulisy ostatnich zmian w TVP - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Chcemy wiedzieć, co się dzieje - wyjaśnia nam Czabański. Spotkanie odbędzie się 29 sierpnia. więcej

2,8 mln widzów Festiwalu weselnych przebojów, 1,6 mln - Top of the Top a 1,4 mln - Gwiazd letniego nieba

Spośród trzech koncertów pokazanych 18 i 19 sierpnia br. najwięcej widzów zgromadził Festiwal weselnych przebojów, który w Polsacie oglądało 2,75 mln osób. 1,64 mln oglądających zgromadził Top of the Top Festival 2017 pokazany w TVN. Z kolei Gwiazdy letniego nieba publicznej Jedynki miały 1,40 mln widzów - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Tło", ,,Pod pressją" i ,,Durczokracja" nowościami Polsatu News

We wrześniu Polsat News rozpocznie emisję trzech nowych programów „Tło”, „Pod pressją” i „Durczokracja”. Stacja pokaże również nowe odcinki audycji „Dorota Gawryluk zaprasza” i „Prezydenci i premierzy”. Wszystkie te programy będą emitowane w nowym publicystycznym paśmie - w dni powszednie o godz. 21.00. więcej

Ruszyły zdjęcia do ,,Pod wspólnym niebem". W obsadzie Bukowski, Szwedes i Szykulska

Telewizja Polska rozpoczęła zdjęcia do nowego serialu „Pod wspólnym niebem”, którego premiera na antenie TVP2 odbędzie się we wrześniu br. W obsadzie produkcji znajdują się m.in.: Marek Bukowski, Piotr Szwedes, Ewa Szykulska, Marek Frąckowiak i Tadeusz Chudecki. więcej

TVN Style, Polsat Play i TVN Turbo najchętniej oglądanymi stacjami lifestylowymi w lipcu

W lipcu 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce był TVN Style. Wysokie - czwarte - miejsce zajęła nowa stacja HGTV Home & Garden, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat i TVN liderami, ,,Fakty" i Festiwal weselnych przebojów ratingowymi hitami

W minionym tygodniu największą widownię zgromadziły „Fakty”, a na drugim miejscu znalazła się transmisja z Festiwalu weselnych przebojów. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a w 16-49 na pierwsze miejsce awansował TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Mecz siatkarski Polska-Serbia bezpłatnie w Ipli

W dniach od 24 sierpnia do 3 września br. w Polsce odbędą się Mistrzostwa Europy siatkarzy - Lotto Eurovolley Poland 2017. Użytkownicy Ipli obejrzą rozgrywki siatkarskich drużyn europejskich na żywo oraz w jakości HD w pakiecie Ipla Sport. więcej

Discovery za 19 mln zł kupi od Agory pozostałe udziały nadawcy Metro

Discovery Polska poinformowało Agorę, że skorzysta z opcji zakupu pozostałych 51,06 proc. udziałów spółki Green Content nadającej kanał Metro. Tym samym zostanie jej jedynym właścicielem. więcej

Katarzyna Trzaskalska prowadzącą krótsze wydania ,,Wiadomości"

Katarzyna Trzaskalska zadebiutowała w poniedziałek jako prezenterka krótszych wydań „Wiadomości” TVP1. Wcześniej prowadziła m.in. „Teleexpress”, obecnie jest też gospodynią serwisów informacyjnych w TVP Info. więcej

Planete+ szuka w plebiscycie miejsca akcji bonusowego odcinka programu ,,Polska z góry"

21 sierpnie na Planete+ ruszył 12-odcinkowy program dokumentalny „Polska z góry”. Miejsce trzynastego, bonusowego odcinka, widzowie wybiorą w plebiscycie. Za jego organizację odpowiedzialna jest agencja 2012. więcej

,,Top of the Lake 2" w Ale Kino+

W środę, 6 września 2017 roku Ale Kino+ rozpocznie emisję drugiego serialu „Top of the Lake”. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM liderem słuchalności w Trójmieście. Polskie Radio Gdańsk przed TOK FM

Liderem rynku radiowego w Trójmieście w najnowszej fali badań słuchalności radia było RMF FM. Na podium znalazły się również Trójka i Radio ZET - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Bauer Media chce przejąć NRJ Group

Według nieoficjalnych informacji niemiecki koncern Bauer Media prowadzi rozmowy w sprawie zakupu francuskiej grupy medialnej NRJ Group. Niemcom ma zależeć przede wszystkim na radiowych zasobach NRJ Group, która w całej Europie posiada 600 rozgłośni. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Rada Reklamy apeluje do marketingowców: posługujcie się symbolami patriotycznymi odpowiedzialnie i stosownie

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy zaapelował do twórców reklam, by wykorzystując w komunikacji marketingowej symbolikę narodową i konotacje historyczne czynili to odpowiedzialnie i zgodnie z dobrymi obyczajami. więcej

GIS krytykowany za kampanię ,,Mądra dziewczynka pilnuje drinka". ,,Przykład szeroko rozumianej niekompetencji" (opinie)

Kampania Głównego Inspektoratu Sanitarnego przestrzegającego przed pigułką gwałtu to szczytna idea. Jednak pomysł jest co najmniej lichy, nie przekonuje ani w warstwie graficznej ani słownej. Mamy tu genialny przykład, jak szeroko rozumiana niekompetencja może wyprowadzić na manowce. Hasło kampanii to prosta rymowanka, których pełno na ulotkach gastronomicznych w małych miasteczkach, zaś layout - to nieporozumienie. Wygląda jak projekt gimnazjalisty bez zdolności plastycznych i poczucia estetyki - oceniają dla Wirtualnemedia.pl eksperci od komunikacji marketingowej. więcej

Nowy katalog IKEA w 7 mln egz., wspiera to kampania pod hasłem ,,Niech żyje Dom!" (wideo)

Kampania pod hasłem „Życie to zmiany, zrób na nie miejsce. IKEA. Niech Żyje Dom!” rozpoczyna nową platformę komunikacyjną sieci sklepów IKEA. Za jej realizację odpowiadają agencje: Saatchi&Saatchi IS, MEC, Garden of Words i Hash.fm. więcej

Biedronka zapowiada kontynuację promocji ,,Gang świeżaków" (wideo)

Rozpoczęła się teaserowa odsłona kampanii Biedronki reklamującej promocję, w której za zakupy będzie można otrzymać maskotki symbolizujące owoce i warzywa. To kontynuacja zeszłorocznej akcji „Gang świeżaków”. więcej

Dziadek do orzechów wykorzystuje kryzys Tigera do własnej promocji

Agencja Dziadek do orzechów przeprowadziła akcję, którą chce zachęcić Maspex Wadowice do powierzenia jej obsługi marki Tiger w mediach społecznościowych. więcej

Michał Kazimierczak po 4 latach odchodzi z Young&Rubicam Group Poland

Michał Kazimierczak, CEO agencji Young&Rubicam Group Poland po czterech latach zarządzania nią odchodzi z firmy. więcej

Plushak na siłowni reklamuje Plush Abo (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa nowej oferty abonamentowej w taryfie Plush (jej operatorem jest Polkomtel). Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe Scholz & Friends Warszawa, TFP i Vizeum. więcej

Tradycyjny z Ludwina w reklamach przypomina, jak smakuje prawdziwy makaron

Ruszyła ogólnopolska kampania promocyjna makaronów jajecznych Tradycyjny z Ludwina. Jest współfinansowana ze środków unijnych. Za jej przygotowanie odpowiada agencja Demo Effective Launching. więcej

Szymon Majewski ratuje Macademian Girl smartfonem w reklamie Plusa (wideo)

W nowej kampanii reklamowej sieci Plus Szymon Majewski występuje wspólnie z blogerką modową Tamarą Gonzalez Pereą, bardziej znaną jako Macademian Girl. więcej

Polsat Media zaczyna sprzedaż czasu reklamowego w Da Vinci Learning

Od początku września br. w kanale edukacyjnym Da Vinci Learning będą emitowane reklamy. Sprzedażą oferty reklamowej stacji zajmuje się Polsat Media. więcej

LenVitol promowany w telewizji hasłem ,,Dodaj zdrowia do swoich dań"

Pod hasłem „Dodaj zdrowia do swoich dań” wystartowała kampania telewizyjna oleju lnianego LenVitol (Oleofarm). Za jej przygotowanie odpowiada agencja Optima Marketing Group. więcej

,,Niech żyje dom!" - Bartosz ,,Fisz" Waglewski w reklamach IKEA (wideo)

Rozpoczęła się kampania reklamowa sieci sklepów meblowych IKEA pod hasłem „Niech żyje dom!”. Głosu do spotów użyczył muzyk hip-hopowy Bartosz „Fisz” Waglewski. Jest to pierwsza duża kampania IKEA przygotowana przez Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. więcej

Barbara Niedziela i Jacek Studziński zajmą się strategią w Isobar Poland

Barbara Niedziela i Jacek Studziński dołączyli do działu strategii Isobar Poland - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Poprzednio przez ponad dwa lata Studziński pracował w 180heartbeats + Jung. Matt, a Niedziela w J. Walter Thompson Group Poland. więcej

Browar Gościszewo wprowadza dwa nowe smaki piwa - Hipis i Szeryf

India Pale Ale „Szeryf” oraz Summer Ale „Hipis” to nowe smaki w portfolio Browaru Gościszewo. Etykiety piw zaprojektowała agencja Ostecx Créative. więcej

Teresa Herok new business directorem SEOgroup

Teresa Herok dołączyła do zespołu SEOgroup i objęła nowo utworzone stanowisko new business directora. więcej

,,Leasing z oszczędnością na dzień dobry" w kampanii PKO Leasing

Wystartowała kampania sprzedażowa PKO Leasing, skierowana do nowych klientów, podpisujących umowę na leasing. więcej

Maja Włoszczowska, Lidia Popiel i Piotr Pustelnik ambasadorami nowej kolekcji Tatuum

Marka Tatuum zaprezentowała kolekcję na sezon jesień-zima 2017/18. Jej twarzami zostali kolarka górska Maja Włoszczowska, fotografka Lidia Popiel oraz alpinista Piotr Pustelnik. więcej

,,Czysta Kasa od Carex" - marka ruszyła z loterią dla konsumentów

Wystartowała loteria konsumencka „Czysta Kasa od Carex”. Pula nagród wynosi ponad 125 tys. złotych. Za promocję odpowiada agencja i360. więcej

 
 
 
PRASA
 
,,Minecraft: Oficjalny Magazyn" i ,,DC SuperHero Girls" - dwa nowe magazyny od Egmont Polska

Wydawnictwo Egmont Polska wprowadza do sprzedaży dwa nowe dwumiesięczniki. „Minecraft: Oficjalny Magazyn” to tytuł kierowany do fanów popularnej w naszym kraju gry Minecraft, zaś „DC SuperHero Girls” jest przeznaczony dla uczennic pierwszych klas podstawówki. Ceny czasopism to odpowiednio 19,99 oraz 9,99 złotych. więcej

,,CD-Action" liderem sprzedaży wśród pism komputerowych. 8,4 tys. egz. ostatniego numeru ,,Chipa"

W maju 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród magazyny komputerowych i o grach był miesięcznik „CD-Action”. Wszystkie magazyny zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Komputer Świat” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Jacek Karnowski: nie było ani nie ma frakcji ,,Sieci" w Telewizji Polskiej, nasi dziennikarze są tam tylko współpracownikami

Redaktor naczelny „Sieci” Jacek Karnowski zaprzeczył sugestiom „Newsweeka”, jakoby w Telewizji Polskiej istniała frakcja związana z tym tygodnikiem, rywalizująca o wpływy ze środowiskiem „Gazety Polskiej”. - Niczego takiego ani nie ma, ani nie było. Każdy dziennikarz „Sieci” podejmuje decyzję o współpracy z TVP samodzielnie - podkreśla Karnowski. więcej

Discovery za 19 mln zł kupi od Agory pozostałe udziały nadawcy Metro

Discovery Polska poinformowało Agorę, że skorzysta z opcji zakupu pozostałych 51,06 proc. udziałów spółki Green Content nadającej kanał Metro. Tym samym zostanie jej jedynym właścicielem. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Dziadek do orzechów wykorzystuje kryzys Tigera do własnej promocji

Agencja Dziadek do orzechów przeprowadziła akcję, którą chce zachęcić Maspex Wadowice do powierzenia jej obsługi marki Tiger w mediach społecznościowych. więcej

Czy Google płaci Apple 3 mld dolarów rocznie za domyślną wyszukiwarkę w iOS? Analitycy Bernstein Bank twierdzą, że tak

Według nieoficjalnych informacji i analiz Bernstein Bank koncern Google może wnosić rocznie do kasy Apple nawet 3 miliardy dolarów w zamian za utrzymywanie Google jako domyślnej wyszukiwarki w systemie iOS. Jednak według analityków przychody reklamowe wynikające z ruchu generowanego przez użytkowników iPhone’ów oraz iPadów czynią tę wysoką opłatę opłacalną. więcej

Mecz siatkarski Polska-Serbia bezpłatnie w Ipli

W dniach od 24 sierpnia do 3 września br. w Polsce odbędą się Mistrzostwa Europy siatkarzy - Lotto Eurovolley Poland 2017. Użytkownicy Ipli obejrzą rozgrywki siatkarskich drużyn europejskich na żywo oraz w jakości HD w pakiecie Ipla Sport. więcej

Uber oferuje kursy helikopterem, 20 złotych za 15 minut lotu

Od 22 do 24 sierpnia 2017 roku Uber w specjalnej akcji oferuje przeloty helikopterem w wybranych miastach Polski. Za kurs obejmujący 2 osoby trwający około 15 minut trzeba będzie zapłacić 20 złotych. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Anna Luberska social media managerem w WebTalk

Do zespołu agencji WebTalk dołączyła Anna Luberska. Specjalistka objęła funkcję social media managera. więcej

Adrianna Dzienis i Paulina Bielska w zespole Triple PR

Adrianna Dzienis i Paulina Bielska dołączyły do grona agencji Triple PR jako młodsze specjalistki.   więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Polska gra ,,Serial Cleaner" z szansami na ekranizację w Hollywood
Czy Google płaci Apple 3 mld dolarów rocznie za domyślną wyszukiwarkę w iOS? Analitycy Bernstein Bank twierdzą, że tak
Plushak na siłowni reklamuje Plush Abo (wideo)
Intel wprowadza procesory Core 8. generacji, zapowiada 40-procentowy wzrost wydajności
Acer: konwertowalny laptop Nitro 5 Spin dla okazjonalnych graczy od 1199 euro
Lenovo z Asetek: chłodzony cieczą Lenovo Legion Y920 Tower od 2399 euro (wideo)
Panasonic wprowadza ekrany LFV8 do tworzenia ścian wideo 4K, cena: 14,3 tys. zł
 
 
 
GOSPODARKA
 
W sklepach małoformatowych wartość sprzedaży w górę, mniej transakcji. Mocno w górę masło, w dół piwo i lody
W 2040 roku po światowych ulicach może jeździć 100 mln elektrycznych samochodów. Za 10 lat ich ceny powinny zacząć się zrównywać z cenami tradycyjnych aut
Julia Izmałkowa: Osoby z genem przedsiębiorczości mają bardzo duże poczucie wolności i niezależności
Będzie łatwiej wnioskować o unijne dofinansowanie. Na nowych przepisach skorzystają przedsiębiorcy i samorządy
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Polska gra ,,Serial Cleaner" z szansami na ekranizację w Hollywood
,,Miasto skarbów" od 14 września w TVP2. Emisja w czwartkowe wieczory
Ruszyły zdjęcia do ,,Pod wspólnym niebem". W obsadzie Bukowski, Szwedes i Szykulska
Tom Hardy oraz książę Williams i książę Harry w filmie "Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi"
"Gra o tron" wraca na plan
Zmarł Jerry Lewis
,,Top of the Lake 2" w Ale Kino+
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj