Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 4 Marca 2018
 
 
 
Vero sensacją w internecie, ale nie ma szans w walce z gigantami. ,,Będzie epizodem w social media"
 
Społecznościowa aplikacja Vero w ciągu kilku dni zdobyła rozgłos w internecie, a wielu internautów postanowiło wypróbować ją jako alternatywę dla najpopularniejszych dzisiaj serwisów społecznościowych. Jednak eksperci segmentu social media,  nie widzą w aplikacji przełomu i zupełnie nowej jakości dla internautów. - Poza szumnymi zapowiedziami Vero nie wprowadza żadnych nowatorskich funkcji, stanie się epizodem mediów społecznościowych i nie ma szans zagrozić Facebookowi czy Instagramowi - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Dziennikarze o ,,Alarmie!" TVP1: kopia ,,Uwagi!", materiały jednostronne, brak wyjaśnienia co z nich wynika (opinie)
 
TVP1 od tygodnia emituje po „Wiadomościach” nowy program reportersko-interwencyjny „Alarm!”, nad którym pracuje redakcja pod kierownictwem Przemysława Wenerskiego. Poproszeni przez Wirtualnemedia.pl o ocenę magazynu dziennikarze zauważają profesjonalną oprawę i wykorzystywane w materiałach ujęcia z ukrytej kamery, jednak zwracają uwagę na jednostronność. - „Alarm!” to kopia „Uwagi!” - mówi wprost Tomasz Sekielski. więcej
 
 
Money.pl przed Business Insiderem, Infor.pl przed Rp.pl, Bankierem i Next.gazeta.pl (TOP15 serwisów o gospodarce i prawie)
 
Wśród serwisów dotyczących gospodarki i prawa zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon notuje Money.pl. Businessinsider.com.pl ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Biznes.onet.pl rok wcześniej. Wśród witryn wydawców prasowych najpopularniejszy jest Infor.pl, który wyprzedza witryny Rp.pl, Gazetaprawna.pl, Bankier.pl i sekcję Pieniądze na Fakt.pl. więcej
 
 
RMF FM z pierwszym od lat spadkiem wpływów z reklam, Radio Zet - w górę o ponad 60 proc.
 
W styczniu br. wpływy reklamowe RMF FM były niemal o jedną piątą niższe w porównaniu do stycznia ub.r. W tym samym czasie Radio Zet zanotowało spory wzrost przychodów  o ponad 60 proc. - Nie mamy żadnych low costerów. To nasza celowa decyzja biznesowa. Zamieniliśmy tańszy pieniądz droższym pieniądzem - wyjaśnia serwisowi Wirtualnemedia.pl  Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. więcej
 
 
Wirtualna Polska informuje użytkowników o zmianach związanych z RODO
 
W serwisach Wirtualnej Polski zaczęły być wyświetlane komunikaty informujące o tym, w jaki sposób dane osobowe użytkowników będą wykorzystywane przez wydawcę po wejściu w życie pod koniec maja br. Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (tzw. RODO). więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
TVP1 wyprzedziła Polsat w lutym, TVN liderem w 16-49. ,,M jak miłość" i skoki na ZIO ratingowymi hitami więcej
 
UOKiK prowadzi przeszukanie w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR więcej
 
Joanna Góra straciła stanowisko redaktor naczelnej ,,Harper's Bazaar". Odchodzi też Maciej Gajewski więcej
 
Jarosław Gugała i Edward Miszczak pozwą TVP za materiał o reprywatyzacji. ,,To skandaliczna manipulacja" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Regionalny Dyrektor Sprzedaży Grupa ZPR Media
Regionalny kierownik rozwoju online Agora
Specjalista ds. Sprzedaży Media Impact Polska
Account Executive Isobar Poland Group
CONTENT MARKETING SPECIALIST EL Passion
Specjalista ds. Koordynacji Ramówek Reklamowych TVN
Grafik Onet.pl
Motion Designer Onet.pl
Młodszy specjalista ds. performance marketingu Onet.pl
Młodszy Specjalista ds. Planowania Kampanii Reklamowych TVN
Interactive Media Planer DIGITAL BITE
DIGITAL MEDIA MANAGER Kino Świat
Grafik Burda International Poland
Strateg Mediowy Fabryka Marketingu
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Dziennikarze o ,,Alarmie!" TVP1: kopia ,,Uwagi!", materiały jednostronne, brak wyjaśnienia co z nich wynika (opinie)

TVP1 od tygodnia emituje po „Wiadomościach” nowy program reportersko-interwencyjny „Alarm!”, nad którym pracuje redakcja pod kierownictwem Przemysława Wenerskiego. Poproszeni przez Wirtualnemedia.pl o ocenę magazynu dziennikarze zauważają profesjonalną oprawę i wykorzystywane w materiałach ujęcia z ukrytej kamery, jednak zwracają uwagę na jednostronność. - „Alarm!” to kopia „Uwagi!” - mówi wprost Tomasz Sekielski. więcej

Polsat wykorzystuje kryzys uczestników ,,Tańca z gwiazdami" do promocji show?

Twist w wiosennej edycji „Tańca z gwiazdami” z zakochaną i znaną parą, która rywalizuje na parkiecie, nie wyszedł: Beata Tadla i Jarosław Kret nie są już razem. Ale Telewizja Polsat nadal przedstawia ich jako parę, promując w ten sposób widowisko. - Nie chcę tego komentować - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl prezenter, pytany o zamieszanie wokół programu. więcej

Cyfrowy Polsat wydłuża o dwa lata spłatę kredytu, do oddania ma ponad 11 mld zł

Grupa Cyfrowy Polsat zmieniła swoją umowę kredytową, wydłużając okres spały do końca września 2022 roku oraz podwyższając poziom dopuszczalnego zlewarowania spółki z 1,75 do 3. W latach 2019-2022 firma ma zwrócić 10,7 mld zł. więcej

,,Wiadomości" w TVP1 po raz pierwszy w historii przegrały z ,,Wydarzeniami" w Polsacie. Liderem ,,Fakty"

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w lutym br. były „Fakty”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności na głównych antenach, a zdecydowanie najwięcej straciły „Teleexpress” (947 tys. widzów) i „Wiadomości” (697 tys. osób) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Hanny Lis poprowadzi program ,,Między słowami" w Polsat Cafe. Doda i Piotr Stramowski wśród gości

Hanny Lis poprowadzi  program „Między słowami” w Polsat Cafe. Wśród gości talk-show znajdą się m.in. Doda i Piotr Stramowski, a premierowe odcinki będzie można oglądać w niedziele o 15.30. więcej

Maciej Bral szefem Fox Networks Group w Europie Środkowej

Maciej Bral objął funkcję dyrektora generalnego Fox Networks Group (należącej do 21th Century Fox) w Europie Środkowej. Wcześniej przez wiele lat pracował w The Walt Disney Company. więcej

Małgorzata Rozenek-Majdan z nowym programem w TVN Style

Właśnie wystartowały castingi do nowego programu TVN Style „Warsztat urody”. Poprowadzi go Małgorzata Rozenek-Majdan. więcej

Startuje ,,Pytanie na śniadanie extra". Co w ramówce nowego cyklu TVP2?

Od 5 marca 2018 roku telewizyjna Dwójka będzie emitować magazyn „Pytanie na śniadanie extra". więcej

Liczne nowe dokumenty w wiosennej ramówce TVP Historia

W wiosennej ramówce 2018 roku TVP Historia pokaże wiele nowych filmów i seriali dokumentalnych. Stacja będzie przygotowywać widzów do obchodów 100. rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości. więcej

Astro będzie współorganizować i transmitować w E-Sporcie rozgrywki z Super Game E-sport

Firma Astro, nadawca kanału E-Sport, podpisała umowę, w ramach której będzie zapewni oprawę i transmisje telewizyjne imprez organizowanych przez spółkę Super Game E-sport oraz zorganizuje wspólnie z nią osobne turnieje e-sportowe w swoim studiu telewizyjnym. więcej

Gromee i Lukas Meijer polskimi reprezentantami w Konkursie Piosenki Eurowizji

W sobotę wieczorem Telewizja Polska zorganizowała krajowe eliminacje do Konkursu Piosenki Eurowizji, który w tym roku odbędzie się w Lizbonie. Głosami widzów i jurorów wygrał duet Gromee feat. Lukas Meijer z piosenką „Light me up”. więcej

Nowy cykl edukacyjny ,,Rzecz Polska" w TVP Kultura

Od 4 marca 2018 roku TVP Kultura emituje nowy cykl edukacyjny „Rzecz Polska”. więcej

Polsat News bez emisji ,,Tła", ,,Pod pressją", ,,Durczokracji" i ,,Doroty Gawryluk zaprasza" w marcu

W marcowej ramówce Polsatu News nie znalazły się autorskie programy Bartosza Kurka, Joanny Wrześniewskiej-Sieger, Doroty Gawryluk i Kamila Durczoka, które emitowane były jesienią ub.r. i składały się na nowe wieczorne pasmo publicystyczne stacji. więcej

Dziennikarz TVP.info Arkadiusz Kleniewski wygrał IV Dyktando Krakowskie

Arkadiusz Kleniewski, dziennikarz portalu TVP.info, zwyciężył w IV Dyktandzie Krakowskim. Dwa lata temu zajął drugie miejsce w dyktandzie ogólnopolskim. więcej

TVP: w ,,Alarmie!" o reprywatyzacji same zweryfikowane fakty, które mogą u niektórych wywoływać dyskomfort

Telewizja Polska w odpowiedzi na zarzuty wobec reportażu w „Alarmie!” o reprywatyzacji, z którą powiązano mieszkania kupione przez Monię Olejnik, Edwarda Miszczaka i Jarosława Gugałę, podkreśliła, że w materiale pokazano tylko zweryfikowane fakty. - Rolą telewizji publicznej, jak i mediów i dziennikarzy w ogóle jest prezentowanie faktów, nawet takich, które mogą wywoływać dyskomfort u części osób, których dotyczą - dodał nadawca. Pozwanie nadawcy za ten materiał zapowiedziała również modelka Anja Rubik. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM z pierwszym od lat spadkiem wpływów z reklam, Radio Zet - w górę o ponad 60 proc.

W styczniu br. wpływy reklamowe RMF FM były niemal o jedną piątą niższe w porównaniu do stycznia ub.r. W tym samym czasie Radio Zet zanotowało spory wzrost przychodów  o ponad 60 proc. - Nie mamy żadnych low costerów. To nasza celowa decyzja biznesowa. Zamieniliśmy tańszy pieniądz droższym pieniądzem - wyjaśnia serwisowi Wirtualnemedia.pl  Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. więcej

 
Magdalena Kasperowicz odchodzi z Meloradia. ,,Czas na nowe wyzwania"

Po ponad czterech latach ze spółki Eurozet odchodzi Magdalena Kasperowicz. Dołączy do zespołu warszawskiego Teatru 6. Piętro, gdzie zajmie się marketingiem - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Teatrem zajmuję się całe życie, radio traktuję z pasją i miłością - mówi nam dziennikarka. więcej

 
Kantar o słowach Witolda Kołodziejskiego nt Radia Track: nieprawdziwe i podważające zaufanie do projektu

Kantar Millward Brown ocenia, że przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Witold Kołodziejski w czasie ostatniej konferencji CMWP SDP użył sformułowań nieprawdziwych i podważających zaufanie do projektu badawczego Radio Track i instytutu. Firma wyjaśnia również przebieg pomiarów słuchalności radia. więcej

 
Marek Czyż prowadzącym program ,,Radio Piekary - Komentarze". Emisja tylko w internecie

W Radiu Piekary ruszył nowy program publicystyczny "Radio Piekary - Komentarze", którego gospodarzem jest Marek Czyż. Audycja będzie dostępna tylko stronie internetowej RadioPiekary.pl. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
RMF FM z pierwszym od lat spadkiem wpływów z reklam, Radio Zet - w górę o ponad 60 proc.

W styczniu br. wpływy reklamowe RMF FM były niemal o jedną piątą niższe w porównaniu do stycznia ub.r. W tym samym czasie Radio Zet zanotowało spory wzrost przychodów  o ponad 60 proc. - Nie mamy żadnych low costerów. To nasza celowa decyzja biznesowa. Zamieniliśmy tańszy pieniądz droższym pieniądzem - wyjaśnia serwisowi Wirtualnemedia.pl  Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. więcej

Małżeńskie problemy Piotra Żyły mocno pogorszą jego wizerunek, także dla reklamodawców

Sytuacja, w jakiej znalazł się skoczek narciarski Piotr Żyła, po tym jak jego żona ujawniła, że wiele miesięcy temu wyprowadził się z domu i nie przywiązuje wagi do opieki nad dziećmi na pewno negatywnie odciśnie się na wizerunku sportowca. To, jak bardzo będzie zależało od dalszego rozwoju wypadków. Sponsorzy i marki, z którymi współpracuje sportowiec nie powinni podejmować gwałtownych ruchów, a zwłaszcza wcielać się w role sędziów. Ale też nie powinni przesadnie eksponować swoich reklam. więcej

Państwowe spółki zwiększyły w ub.r. budżety reklamowe, najwięcej wydają w telewizji i radiu (analiza)

Spółki Skarbu Państwa cennikowo przeznaczyły w 2017 roku na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) 706,6 mln zł, zwiększając te wydatki w skali roku o 9,7 proc. - Aktywność reklamowa państwowych firm ma istotne znaczenia dla rynku mediów drukowanych, dzienników i czasopism, natomiast mniejsze dla radia i telewizji oraz innych form reklamy - analizuje na łamach Wirtualnemedia.pl prof. Tadeusz Kowalski z Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. więcej

Piotr Długołęcki szefem kreacji LiquidThread

Piotr Długołęcki objął stanowisko head of creative w agencji digitalowo-contentowej LiquidThread (Publicis). Awanse otrzymali Malwina Wróblewska, Monika Pruszczyńska, i Maciej Pietrukiewicz. więcej

Dentsu Aegis Network Polska tworzy centra eksperckie i powołuje client partnerów

Mianowanie client partnerów i utworzenie specjalnych centr eksperckich ma wspierać model operacyjny Dentsu Aegis Network Polska (właściciel takich agencji, jak m.in. Carat, Vizeum, iProspect, Amnet, Amplifi). Na ich czele stanęli: Agnieszka Jaworska, Malwina Kozakiewicz, Jan Mosiejczuk, Paulina Przetacka, Natalia Skrzypek i Mikołaj Twardowski. więcej

McDonald's w nowej kampanii outdoorowej radzi kierowcom, by "podążali za łukiem"

Kanadyjski oddział McDonald's przygotował akcję billboardową zachęcającą kierowców do odwiedzin swoich restauracji. W tym celu wykorzystano fragmenty logo marki, odpowiadające łukom jezdni. więcej

,,Receptury piękna" w reklamach kosmetyków Mincer Pharma (wideo)

Ruszyła pierwsza telewizyjna kampania reklamowa kosmetyków Mincer Pharma. Akcja jest prowadzona pod hasłem „Receptury piękna”, przygotowały i realizują ją firmy marketingowe Leo Burnett, Codemedia i Quality Public Relations. więcej

,,Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów" w spocie Fundacji Rak'n'Roll (wideo)

Fundacja Rak'n'Roll rozpoczęła kampanię zachęcającą do przekazywania na rzecz tej organizacji 1 proc. swoich podatków. Akcja jest oparta na spocie rozgrywającym się w dyskotece. więcej

,,Kochasz ogień? Skontaktuj się z nami" zachęca Burger King

Sieć fast food Burger King nietypowo rekrutuje pracowników w Niemczech. Szuka ich serią billboardów z ogniem w roli głównej i pyta: „Love fire? Contact us”. więcej

Rachuneczek 19 zł miesięcznie w kampanii reklamowej nju mobile (wideo)

Nowa kampania reklamowa oferty nju mobile (świadczonej przez Orange Polska) podkreśla niskie opłaty i szeroki zakres dostępnych w niej usług. Akcję przygotowały firmy marketingowe Ogilvy & Mather, Orka i Initiative Media. więcej

Gwiazdy muzyki, aktywistka i sportsmenka w kampanii Zalando ,,Ja. Bez ograniczeń"

Pod hasłem „Ja. Bez ograniczeń” ruszyła kampania sklepu internetowego Zalando. Jej bohaterkami są wokalistka i kompozytorka Beth Ditto, niemiecka lekkoatletka Alexandra Wester, belgijska aktywistka Hanne Gaby Odiele i francuska piosenkarka Sonia Ben Ammar. więcej

Holenderska marka traci fanów po kampanii z udziałem osób homoseksualnych

Suitsupply, holenderska firma odzieżowa, w swojej nowej kampanii pokazała zdjęcia osób homoseksualnych okazujących sobie uczucia. Nie wszystkim fanom się to spodobało - profil firmy na Instagramie przestało śledzić ponad 12 tys. osób. więcej

Produkty Nescafé promowane pod hasłem ,,Złota gorączka"

Ruszyła loteria pod hasłem „Złota gorączka” promująca markę Nescafé (należącą do Nestlé). Za akcję i wspierającą ją kampanię reklamową odpowiadają firmy marketingowe Unique One, Wavemaker Global i Publicis Poland. więcej

Michał Skierski odpowiada za marketing w Teleperformance Polska

Michał Skierski objął nowo utworzone stanowisko marketing managera w Teleperformance Polska, firmie zajmującej się wielokanałową obsługą klienta. więcej

Platforma Hulu patronem tytularnym teatru w Madison Square Garden

Teatr działający w nowojorskiej Madison Square Garden zyskał nowego sponsora - amerykański serwis Hulu. więcej

Kantar Millward Brown zaprasza na konferencję o komunikacji wielokanałowej "Dobre Video/ Złe Video"

Jak budować skuteczną reklamę wideo online? Jaką rolę pełni w dzisiejszym media mixie wideo w internecie?  W jaki sposób skutecznie wykorzystywać jego potencjał w budowaniu marki? Na te i inne pytania opowiedzą prelegenci konferencji Kantar Millward Brown "Dobre Video/ Złe Video", która odbędzie się 13 marca w warszawskiej Kinotece. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym wydarzenia. więcej

Kobe Bryant, Kevin Hart i Simon Biles w biegu mającym ,,wzruszyć Ziemię" reklamują Nike (wideo)

W najnowszej kampanii „Choose Go” firma Nike filmem z udziałem gwiazd, m.in. Kobe Brynata, Kevina Harta, Simona Bilesa, Kylian Mbappe i kilku innych zachęca do biegania, które ma zmienić świat. więcej

Kimberly Clark rozpoczął globalny przetarg reklamowy

Firma Kimberly Clark, właściciel takich marek jak Huggies, Kleenex rozpoczął przetarg na globalną obsługę reklamową. Do tej pory współpracował z agencjami należącymi do holdingu WPP. więcej

Katarzyna Bujakiewicz ambasadorką marki Florina by Emalia Pleszew

Aktorka Katarzyna Bujakiewicz rozpoczęła współpracę z firmą produkującą artykuły gospodarstwa domowego Florentyna. Jako ambasadorka wspiera markę Florina by Emalia Pleszew. więcej

,,Tania sobota" - Lidl promocją odpowiada na ograniczenie handlu w niedziele (wideo)

Sieć dyskontów Lidl rozpoczyna promocję pod hasłem „Tania sobota” zachęcającą do robienia zakupów w soboty. To odpowiedź firmy na wchodzące właśnie w życie ograniczenie handlu w niedziele. więcej

Fakty i mity o Coalition for Better Ads - jak inicjatywa Google'a wpłynie na rynek reklamy mobilnej?

Data 15 lutego 2018 r. przejdzie do historii jako moment, który na dobre zmienił rynek reklamy mobile. Wszystko za sprawą Coalition For Better Ads (CfBA) - czyli inicjatywy m.in. takich podmiotów jak Google czy IAB, mającej na celu wprowadzenie własnych standardów emisji reklam w sieci. Wokół CfBA urosło w ostatnim czasie sporo mitów, które nie zawsze mają odzwierciedlenie w rzeczywistości. Jak nowe regulacje wpłyną na działania marketerów? Z jakimi problemami będą musieli zmierzyć się wydawcy? Analizują to Barbara Łuczak i Michał Jankowski z adrino. więcej

Net Credit i Incredit: 1,65 mln zł kar od UOKiK-u za reklamy pożyczek wprowadzające w błąd

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na firmy pożyczkowe Net Credit i Incredit ponad 1,65 mln zł kar za reklamy wprowadzające odbiorców w błąd. Regulator wytknął, że w reklamach brakowało wielu istotnych informacji. Incredit ma również zwrócić klientom zawyżone kwoty odsetek. więcej

 
 
 
PRASA
 
Katarzyna Dowbor z rubryką w miesięczniku ,,Dobre Rady"

Kwietniowe wydanie miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) ukaże się w zmienionej formule. Poszerzona zostanie część poradnikowa, do autorów dołączy Katarzyna Dowbor z własną rubryką, w której będzie odpowiadała na listy czytelniczek. Pismo trafi do sprzedaży 7 marca. więcej

,,Tele Tydzień" i ,,Tele Świat" na czele w 2017 roku. Tylko ,,TV 14" na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w zeszłym roku był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Gmyz, Lisicki i wydawca ,,Rzeczpospolitej" mają przeprosić Irenę Dziedzic za podanie jej danych w tekście o lustracji

Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną, orzekając, że Cezary Gmyz, Paweł Lisicki i wydawca „Rzeczpospolitej” mają przeprosić Irenę Dziedzic, byłą prezenterkę programu „Tele-Echo” za podanie jej nazwiska i wizerunku w tekście Gmyza o jej procesie lustracyjnym. więcej

,,Fakt" liderem sprzedaży kioskowej w 2017 roku, wszystkie dzienniki na minusie

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w zeszłym roku był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Reduta Dobrego Imienia w oparciu o nowelizację ustawy o IPN pozywa argentyński dziennik

Reduta Dobrego Imienia złożyła do Sądu Okręgowego w Warszawie pozew przeciwko argentyńskiemu dziennikowi „Pagina12”. Organizacja podkreśla, że to pierwszy pozew złożony w oparciu o nowelizację ustawy o IPN, która niedawno weszła w życie. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Vero sensacją w internecie, ale nie ma szans w walce z gigantami. ,,Będzie epizodem w social media"

Społecznościowa aplikacja Vero w ciągu kilku dni zdobyła rozgłos w internecie, a wielu internautów postanowiło wypróbować ją jako alternatywę dla najpopularniejszych dzisiaj serwisów społecznościowych. Jednak eksperci segmentu social media,  nie widzą w aplikacji przełomu i zupełnie nowej jakości dla internautów. - Poza szumnymi zapowiedziami Vero nie wprowadza żadnych nowatorskich funkcji, stanie się epizodem mediów społecznościowych i nie ma szans zagrozić Facebookowi czy Instagramowi - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl. więcej

Money.pl przed Business Insiderem, Infor.pl przed Rp.pl, Bankierem i Next.gazeta.pl (TOP15 serwisów o gospodarce i prawie)

Wśród serwisów dotyczących gospodarki i prawa zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon notuje Money.pl. Businessinsider.com.pl ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Biznes.onet.pl rok wcześniej. Wśród witryn wydawców prasowych najpopularniejszy jest Infor.pl, który wyprzedza witryny Rp.pl, Gazetaprawna.pl, Bankier.pl i sekcję Pieniądze na Fakt.pl. więcej

Wirtualna Polska informuje użytkowników o zmianach związanych z RODO

W serwisach Wirtualnej Polski zaczęły być wyświetlane komunikaty informujące o tym, w jaki sposób dane osobowe użytkowników będą wykorzystywane przez wydawcę po wejściu w życie pod koniec maja br. Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (tzw. RODO). więcej

Kim Kardashian i Lionsgate wyprodukują dla Facebooka komediowy show ,,You Kiddin' Me"

Wytwórnia Lionsgate i Facebook podpisały umowę na reality show zatytułowany „You Kiddin' Me”, w którym dzieci celebrytów będą zaskakiwać swoich rodziców wyznaczanymi im zadaniami. Jednym z producentów wykonawczych serii zostanie Kim Kardashian, a program będzie emitowany na platformie Facebook Watch. więcej

Czym naprawdę jest RODO? Kompromisem i wyzwaniem (analiza)

O zasadach ochrony prywatności w erze smartfonów, życia w wirtualnej rzeczywistości i fenomenu big data decydowały warunki prawa z roku, w którym nie istniał jeszcze Google, a Yahoo dopiero założono. Do sieci jedynego wówczas właściciela telefonii komórkowej w Polsce podłączonych było 35 tys. abonentów korzystających z modeli typu Nokia 150. Podczas gdy rzeczywistość galopowała, prawo tkwiło w miejscu. RODO musiało się zdarzyć - oceniają w analizie dla serwisu Wirtualnemedia.pl Małgorzata Jankowska-Blank i Jacek Grabowski, eksperci działu prawnego Gemiusa. więcej

Szef Twittera przyznaje się do błędów i prosi o pomoc w naprawie serwisu

Jack Dorsey, CEO Twittera przyznał że serwis w obecnym kształcie nie realizuje idei która przyświecała tworzeniu tej platformy. Dorsey potwierdził, że mnożąca się na Twitterze liczba hejterskich treści, dezinformacji i obecność trolli wynika między innymi z bierności w walce z tymi zjawiskami. Szef Twittera planuje zmiany na platformie i zaprasza użytkowników do pomocy w ich wprowadzeniu. więcej

Przeglądarki internetowe: Chrome w górę w Polsce i na świecie, konkurencja daleko

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2018 r. zanotowała wyraźny wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce. więcej

Comperia: w 2017 roku wpływy wzrosły o 37 proc., a strata zmalała ponad dwukrotnie

W ub.r. grupa kapitałowa Comperia (wydawca m.in. serwisów Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl, Telepolis.pl) zanotowała 22,38 mln zł wpływów ze sprzedaży (po wzroście o 37 proc. w skali roku) i 3,38 mln zł straty netto (wobec 8,86 mln zł straty w 2016 roku). więcej

Karol Borawski rozstał się z działem sportowym Wirtualnej Polski

Dziennikarz sportowy Karol Borawski zakończył pracę w Wirtualnej Polsce, z którą był związany przez 11 lat. Od początku marca pracuje w brytyjskiej firmie Artisan du Chocolat. więcej

Gwiazdy muzyki, aktywistka i sportsmenka w kampanii Zalando ,,Ja. Bez ograniczeń"

Pod hasłem „Ja. Bez ograniczeń” ruszyła kampania sklepu internetowego Zalando. Jej bohaterkami są wokalistka i kompozytorka Beth Ditto, niemiecka lekkoatletka Alexandra Wester, belgijska aktywistka Hanne Gaby Odiele i francuska piosenkarka Sonia Ben Ammar. więcej

Holenderska marka traci fanów po kampanii z udziałem osób homoseksualnych

Suitsupply, holenderska firma odzieżowa, w swojej nowej kampanii pokazała zdjęcia osób homoseksualnych okazujących sobie uczucia. Nie wszystkim fanom się to spodobało - profil firmy na Instagramie przestało śledzić ponad 12 tys. osób. więcej

Maciej Wołosiuk w Wirtualnej Polsce. Odpowiada za treści z kategorii informacje i kultura

Maciej Wołosiuk dołączył do zespołu Wirtualnej Polski. Będzie specjalistą ds. kontentu, a do jego zadań ma należeć pozyskiwanie treści z kategorii informacji i kultury. więcej

Z Netfllixa odeszła wiceprezes odpowiedzialna za content

Elizabeth Bradley, wiceprezes Netflixa ds. contentu, na początku marca rozstała się z firmą. Jej dalsze plany zawodowe nie są znane. więcej

Politycy na Facebooku: Korwin-Mikke z największą liczbą fanów, Biedroń najbardziej angażuje (TOP20)

Janusz Korwin-Mikke, Andrzej Duda oraz Zbigniew Stonoga to politycy z największą liczbą fanów na polskim Facebooku. Najbardziej angażujący profil ma natomiast prezydent Słupska, Robert Biedroń -- wynika ze styczniowej edycji cyklicznego raportu firmy Sotrender, zajmującej się monitoringiem treści w internecie. więcej

Showrunnerka "Wiedźmina" od Netflixa pokazała scenariusz pierwszego odcinka

Lauren S. Hissrich, showrunnerka serialu Netflixa "Wiedźmin", ogłosiła, że scenariusz pierwszego odcinka jest gotowy. Hissrich podzieliła się na Twitterze także kilkoma szczegółami z prac nad produkcją. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Małżeńskie problemy Piotra Żyły mocno pogorszą jego wizerunek, także dla reklamodawców

Sytuacja, w jakiej znalazł się skoczek narciarski Piotr Żyła, po tym jak jego żona ujawniła, że wiele miesięcy temu wyprowadził się z domu i nie przywiązuje wagi do opieki nad dziećmi na pewno negatywnie odciśnie się na wizerunku sportowca. To, jak bardzo będzie zależało od dalszego rozwoju wypadków. Sponsorzy i marki, z którymi współpracuje sportowiec nie powinni podejmować gwałtownych ruchów, a zwłaszcza wcielać się w role sędziów. Ale też nie powinni przesadnie eksponować swoich reklam. więcej

Tomasz Wybraniec: celebryci kontra influencerzy

Jedni i drudzy znani. Jedni i drudzy za swój sposób wpływowi, jak również będący obiektem zainteresowania marketerów. A jednak całkiem różni i inaczej funkcjonujący w sferze publicznej oraz świecie show-biznesu - o różnicach między celebrytami a influencerami pisze Tomasz Wybraniec z GetHero. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Rachuneczek 19 zł miesięcznie w kampanii reklamowej nju mobile (wideo)
Data is the new gold - relacja z Mobile World Congress 2018
 
 
 
GOSPODARKA
 
Cyfrowy Polsat wydłuża o dwa lata spłatę kredytu, do oddania ma ponad 11 mld zł
Czym naprawdę jest RODO? Kompromisem i wyzwaniem (analiza)
Szef Twittera przyznaje się do błędów i prosi o pomoc w naprawie serwisu
Państwowe spółki zwiększyły w ub.r. budżety reklamowe, najwięcej wydają w telewizji i radiu (analiza)
Comperia: w 2017 roku wpływy wzrosły o 37 proc., a strata zmalała ponad dwukrotnie
Car sharing dostępny w Poznaniu, usługę wdrożyły 4Mobility i Audi
Nawet pięciokrotnie wzrosną opłaty sądowe. Utrudnienia w dostępie do sądów dla najbiedniejszych
Duże zmiany na stacjach benzynowych po połączeniu PKN Orlen i Lotosu. Ceny paliw nie powinny jednak wzrosnąć
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Kim Kardashian i Lionsgate wyprodukują dla Facebooka komediowy show ,,You Kiddin' Me"
Hanny Lis poprowadzi program ,,Między słowami" w Polsat Cafe. Doda i Piotr Stramowski wśród gości
Maya Thurman-Hawke w obsadzie ,,Stranger Things 3". Priah Ferguson w pierwszoplanowej roli
Z Netfllixa odeszła wiceprezes odpowiedzialna za content
Gromee i Lukas Meijer polskimi reprezentantami w Konkursie Piosenki Eurowizji
Bilety na koncert The Rolling Stones w Warszawie. Od 395 do 3500 zł
Jay-Z najbogatszym raperem z majątkiem 900 mln dolarów
10 nominacji do Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za Reportaż Literacki 2017
Sarah Wayne Callies w serialu "Unspeakable" zarażona wirusem HIV
Jack White wydaje płytę "Boarding House Reach". Promuje ją "Over and Over and Over"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj