101 mln złotych przychodów

MERLIN.PL S.A. PUBLIKUJE WYNIKI FINANSOWE W 2009 ROKU

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W 2009 roku Merlin.pl, jeden z najstarszych i największych polskich sklepów internetowych, osiągnął około 101 mln złotych przychodów ze sprzedaży. Pomimo spowolnienia w gospodarce oraz branży e-commerce, sklep odnotował 6% wzrost w stosunku do roku poprzedniego, kiedy jego przychody wyniosły prawie 96 mln złotych.

Spółka poprawiła również znacznie swoje wyniki na poziomie wskaźnika EBITDA. W stosunku do roku 2008 rezultat ten jest lepszy o ponad 8 mln i pozwolił na odrobienie notowanych przez firmę strat finansowych. Na koniec 2009 roku wskaźnik EBITDA sklepu był już dodatni i wynosił 1,5 mln złotych, w porównaniu do ok. 6,6 mln złotych strat notowanych na koniec 2008.

Jest to przede wszystkim efekt szeroko zakrojonych działań restrukturyzacyjnych w spółce, mających na celu poprawienie rentowności sprzedaży - komentuje Anna Bogdańska, Prezes Zarządu Merlin.pl S.A. - Działania te rozpoczęliśmy jeszcze pod koniec 2008 i były one kontynuowane przez cały ubiegły rok. Przewidujemy, że niektóre ich pozytywne rezultaty będą widoczne jeszcze w 2010 roku. W minionym roku, podobnie jak w latach poprzednich, największe obroty odnotowaliśmy w sprzedaży książek, filmów i muzyki. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni z wyników nowo utworzonych w 2009 roku działów sport i kosmetyki. Ubiegły rok był również dla spółki bardzo udany, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży. W 2009 roku sklep sprzedał 3,1 mln towarów, bijąc tym samym rekord w tym zakresie ustanowiony rok wcześniej.

W ubiegłym roku przychód na 1 zatrudnioną w spółce osobę wyniósł 688 tys. złotych, w porównaniu do 492 tys. złotych w 2008 roku. Oznacza to wzrost na poziomie 42%.

O Merlin.pl

Merlin.pl jest jednym z najstarszych i największych polskich sklepów internetowych. Swoją działalność rozpoczął w 1999 roku - oferując książki, muzykę, filmy i multimedia. W ciągu kolejnych lat w asortymencie sklepu znalazły się zabawki, elektronika, sprzęt fotograficzny (wspólnie ze sklepem partnerskim e-Cyfrowe), kosmetyki, a w marcu 2009 r. - odzież i artykuły sportowe. Poszerzanie kategorii produktowych jest zgodne z koncepcją stworzenia wielobranżowego sklepu, kojarzonego z hobby i life stylem. Merlin.pl od lat znajduje się w czołówce sklepów o najwyższych przychodach. Może pochwalić się ofertą 200 tysięcy produktów, milionem zarejestrowanych klientów oraz blisko 100 tysiącami realizowanych zamówień miesięcznie. Sklep ma silną i ugruntowaną markę na ryn¬ku. Cieszy się opinią wiarygodnej i solidnej firmy, co jest wynikiem nieustającej dbałości o podnoszenie jakości usług i dotrzymywania obietnic składanych Klientom. Aż 75proc. badanych internautów rozpoznaje markę Merlin.pl, a co piąta osoba robiąca zakupy przez in¬ternet, wymienia Merlin.pl wśród swoich ulubionych sklepów. Firma kieruje swoją ofertę do wszystkich, którym zależy nie tylko na konkurencyjnych cenach, ale i na profesjonalnej obsłudze oraz wygodnym i bezpiecznym zakupom bez wychodzenia z domu.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"