Kampania, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat dostępnych, bezpłatnych i anonimowych form pomocy psychologicznej ruszyła w poniedziałek i potrwa do 24 listopada 2025 r.
Akcja ministerstwa przypomina, że osoby dorosłe znajdujące się w kryzysie psychicznym mogą szukać wsparcia pod numerem 116 123. To numer do Poradni Telefonicznej dla Osób w Kryzysie Emocjonalnym, prowadzonej przez Niebieską Linię Instytutu Psychologii Zdrowia PTP.
Dla dzieci i młodzieży dedykowany jest numer 116 111, prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
"Numery telefonu 116 111 i 116 123 to realne wsparcie dla tych, którzy czują się zagubieni. Naszym obowiązkiem jest nie tylko tworzenie bezpiecznych narzędzi cyfrowych i telekomunikacyjnych, ale też budowanie świadomości, że technologia może łączyć ludzi – bo po jej drugiej stronie czeka ktoś, kto naprawdę wysłucha i może pomóc" – wyjaśnił cytowany w komunikacie minister cyfryzacji, wicepremier Krzysztof Gawkowski.

Katarzyna Talacha, psycholożka i koordynatorka zespołu konsultantów z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, dodała, że każdego dnia z fundacją kontaktują się dzieci i nastolatki, które czują się przytłoczone albo samotne, doświadczają innych trudnych emocji.
"Czasem wystarczy jedna rozmowa, by poczuli, że nie są sami, że są życzliwe osoby dorosłe, gotowe, by udzielić im wsparcia. (...) Dzięki tej kampanii więcej młodych osób dowie się, że pomoc jest dostępna i że wystarczy zrobić pierwszy krok" – podkreśliła w komunikacie.
Kampania promocyjna została przygotowana przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z NASK – Państwowym Instytutem Badawczym, "Niebieską Linią" Instytutu Psychologii Zdrowia, a także z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi numer 116 111, dzięki wsparciu finansowym Ministerstwa Zdrowia.

Działania promocyjne realizowane będą online. Kampania dla młodzieży pojawi się m.in. na TikToku, Snapchacie, Discordzie, Twitchu i Pintereście, a dla dorosłych – na Facebooku, Instagramie, YouTube oraz największych portalach informacyjnych i lifestylowych.
Do udziału w kampanii zaangażowano także twórców internetowych, którzy - zdaniem autorów komunikatu - potrafią mówić o emocjach w sposób autentyczny i bliski swoim odbiorcom.
Źródło: PAP











