W 2011 roku odsetek osób dokonujących zakupów przez urządzenia mobilne wzrósł o 6 pkt. proc. w porównaniu do roku 2010. Tymczasem najnowsze wyniki z grudnia 2012 roku nie różnią się od tych sprzed roku.
Co więcej, niemal 40 proc. badanych pytanych o ocenę trudności dokonywania zakupów przez urządzenia mobilne uznało ten proces za łatwy.
Konsumenci decydujący się na zakupy przez urządzenia mobilne mają pewne cechy wspólne. Charakteryzują się większą niż inni e-zakupowicze podatnością na rekomendacje zakupowe, a także częściej odwiedzają serwisy skupiające sklepy o podobnym asortymencie (tzw. pasaże handlowe) oraz strony www z recenzjami i opiniami o produktach czy usługach.
Ponadto 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet.
W badaniu Gemiusa wzięło udział 1,5 tys. internautów. Zostało ono zrealizowane w grudniu 2012 roku.












