2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP

Koncern odzieżowy LPP w najbliższych dwóch latach chce zwiększać sprzedaż o ok. jedną piątą rocznie. Na inwestycje przeznaczy 5 mld zł, uruchamiając prawie 2 tys. nowych sklepów Sinsay i centrum dystrybucyjne w Rumunii.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP
Fot. materiały prasowe

Natomiast rentowność koncernu obciążył odpis w kwocie 789 mln zł dotyczący wycofania się ponad trzy lata temu z Rosji (ok. 547 mln zł to należności handlowych od agentów zakupowych, a ok. 241 mln zł – niezapłacona nadal część ceny za sprzedaną rosyjską spółkę Re Trading). W konsekwencji kwartalny wynik netto grupy LPP poszedł w dół rok do roku z 577 mln zł zysku do 16 mln straty.

Równy wzrost w sklepach stacjonarnych i e-commerce

W prezentacji dla inwestorów grupa LPP podała, że w całym bieżącym roku finansowym, czyli od lutego br. do stycznia 2026 roku, spodziewa się ok. 23–23,5 mld zł przychodów sprzedażowych z działalności podstawowej, o ok. jedną piątą więcej niż przed rokiem.

Marża EBITDA ma wynieść 22–23 proc., a marża zysku netto – ok. 9 proc. (bez uwzględnienia odpisu dotyczącego działalności w Rosji).

W przyszłym roku firma prognozuje ok. 28–29 mld zł wpływów sprzedażowych, zaś rok później – ok. 33–34 mld. Mają one rosnąć rok do roku o ok. 20 proc.

Marża na poziomie EBITDA i netto w 2026 roku ma być taka sama jak w bieżącym roku, a w 2027 roku nieco zmaleje – odpowiednio do ok. 21,5–22,5 i 8,5–9 proc.

Prognozy grupy LPP
Prognozy grupy LPP © Licencjodawca

Sprzedaż e-commerce grupy LPP ma zwiększać się w podobnym tempie jak w sklepach stacjonarnych. Oprócz wzrostu organicznego ma na to wpłynąć uruchomienie sklepów internetowych na kolejnych rynkach, m.in. w Kosowie, Albanii i Kazachstanie.

W 2027 roku przychody z e-commerce mają być o ok. 70 proc. wyższe niż w 2024 roku.

Prognozy grupy LPP
Prognozy grupy LPP © Licencjodawca

Jeszcze 2 tys. nowych sklepów Sinsay

Wiosną br., prezentując swoją nową strategię, grupa LPP zapowiedziała, że na koniec 2027 r. chce mieć ok. 7,5 tys. sklepów, z czego ok. 6 tys. pod szyldem Sinsay. Ta marka ma być motorem napędowym koncernu i za dwa lata wypracowywać trzy czwarte jego łącznych przychodów.

Szef LPP Marek Piechocki jako obszar rozwoju sklepów Sinsay w Polsce wskazał miasta mające do 50 tys. mieszkańców. – Niektórzy może się wstydzą tych małych miast, a my uważamy, że możemy tam zrobić całkiem fajny biznes. Z tego powodu mówimy, że Sinsay to wielki handel w małym mieście – stwierdził.

Na koniec października br. do grupy LPP należało 3 426 sklepów. W ciągu 12 miesięcy liczba placówek Sinsay poszła w górę z 1 230 do 2 061. Firma spodziewa się, że w całym bieżącym roku finansowym przybędzie 910 sklepów tej sieci.

W przyszłym roku ma zostać uruchomione dalsze 950, a w 2027 roku – tysiąc. Po mniej więcej jednej trzeciej będzie przypadać na Europę Południowo-Wschodnią oraz Europę Wschodnią i Środkową Azję.

Prognozy grupy LPP
Prognozy grupy LPP © Licencjodawca

Firma podkreśla, że od dwóch lat zyski przynosi 97–98 proc. sklepów Sinsay. Według danych z minionych czterech kwartałów uruchomienie nowej placówki zwracało się średnio po 16 miesiącach (w Polsce już po 12, zaś w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej – po 24).

Jeśli chodzi o jej pozostałe sieci sprzedażowe (Reserved, House, Cropp, Mohito), grupa LPP zapowiada "selektywne dodawanie nowych lokalizacji" i wzrost sprzedaży porównywalnej o kilka proc.

Przez dwa lata 5 mld zł na inwestycje

Szczyt inwestycyjny grupa LPP ma mieć w bieżącym roku, kiedy wydatki w tym zakresie sięgną 2,9 mld zł, z czego 1,6 mld na sklepy.

W przyszłym roku firma zamierza przeznaczyć na inwestycje 2,6 mld zł, a w 2027 roku – 2,35 mld, z czego po 1,7 mld na placówki handlowe. Natomiast nakłady inwestycyjne w obszarze logistyki mają wynieść odpowiednio 700 i 500 mln zł.

W 2026 roku grupa LPP chce dokończyć rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Brześciu Kujawskim (o powierzchni 85 tys. metrów kwadratowych) i uruchomić nowy taki obiekt w Rumunii (60 tys. m kwadratowych).

Prognozy grupy LPP
Prognozy grupy LPP © Licencjodawca

Akcje LPP rekordowo drogie

Wyniki i prognozy grupy LPP pozytywnie ocenili inwestorzy giełdowi. Na początku piątkowej sesji giełdowej akcje spółki drożały nawet o kilkanaście proc., o godz. 9.58 wzrost wynosił 11,4 proc.

Dzięki temu kurs firmy wyznaczył swój kolejny rekord.

Prognozy grupy LPP
Prognozy grupy LPP © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Wojciech Kuśpik w zarządzie Gremi Media, odwołano Radosława Kucko

Wojciech Kuśpik w zarządzie Gremi Media, odwołano Radosława Kucko

Piotr Ikonowicz wyszedł ze studia Republiki po kłótni z Miłoszem Kłeczkiem

Piotr Ikonowicz wyszedł ze studia Republiki po kłótni z Miłoszem Kłeczkiem

Program Tomasza Sekielskiego znów zmienia dzień emisji. Powrót do starego pasma

Program Tomasza Sekielskiego znów zmienia dzień emisji. Powrót do starego pasma

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?

Nowy kabel telekomunikacyjny przez Atlantyk ominie Stany Zjednoczone?