Z badania wynika, że w całej populacji graczy w wieku co najmniej 15 lat ponad połowę (56%) stanowią osoby dojrzałe, w grupie wiekowej 25-49.
Co ciekawe, grupa najmłodszych graczy (15-18 lat) jest mniejsza niż grono pięćdziesięciolatków i starszych.

Co trzeci gracz (30%) gra mniej niż godzinę w tygodniu, a co czwarty (27%) - od 1 do 5 godzin tygodniowo.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że w gry elektroniczne grają zarówno kobiety (72%), jak i mężczyźni (78%). Widoczne są jednak między nimi różnice w wyborze sprzętu do gier. Mężczyźni częściej korzystają z konsol (33%) niż kobiety (22%), panie natomiast preferują gry na telefonach komórkowych/smartfonach (kobiety - 60%, mężczyźni – 44%) oraz na portalach społecznościowych (odpowiednio 28% i 15%).
Badanie „Rynek elektronicznej roz(g)rywki” zostało zrealizowane przez IIBR w listopadzie 2011 r. metodą CAWI na losowej, reprezentatywnej próbie polskich internautów w wieku 15+. Liczebność próby: n=1000.











