42-proc. wzrost globalnych nakładów na reklamę w ostatniej dekadzie

Globalne wydatki reklamowe zwiększyły się w latach 2004-2013 o 41,7 proc., z 362 miliardów dolarów do 512,9 miliarda dolarów - wynika z danych organizacji Warc.

km
km
Udostępnij artykuł:
42-proc. wzrost globalnych nakładów na reklamę w ostatniej dekadzie
fot. Shutterstock.com

Największym medium reklamowym cały czas jest telewizja, która w 2013 roku zdobyła 40,8 proc. udziału w globalnym rynku. Nakłady na reklamę w telewizji w ciągu ostatniej dekady wzrosły o 55,7 proc., do 209,5 miliarda dolarów.

W tym samym czasie wydatki na reklamę w internecie wzrosły aż o 675 proc., z 15,5 miliarda dolarów w 2004 roku do 120,4 miliarda dolarów w roku 2013. Dzięki temu udział internetu w całym reklamowym torcie zwiększył się z 4,3 proc. do 23,5 proc.

Na szybkim rozwoju reklamy online straciły media drukowane. Zarówno udział prasy codziennej, jak i czasopism, w ostatnim dziesięcioleciu zmalał o ok. połowę, a łączne nakłady na reklamę spadły w ich przypadku o 41,1 miliarda dolarów, do 116,4 miliarda dolarów.

Nieznacznie zwiększył się udział outdooru i kina - odpowiednio o 0,2 pkt. proc. i 0,1 pkt. proc. Nakłady na reklamę w tych segmentach sięgnęły w 2013 roku odpowiednio 30,2 miliarda dolarów i 2,5 miliarda dolarów. Z kolei radio, z wydatkami na poziomie 34 miliardów dolarów, straciło w ostatniej dekadzie 2 pkt. proc.

W ujęciu regionalnym, największe wydatki na reklamę przeznaczyły w 2013 roku firmy z Ameryki Północnej - 172,2 miliarda dolarów. To nieco ponad 1/3 (33,6 proc.) całkowitych nakładów, ale o 11,1 pkt. proc. mniej niż w roku 2004.

W 2012 roku nastąpiła znacząca zmiana w rankingu: region Azji i Pacyfiku wyprzedził Europę. W następnym roku na reklamę w tych regionach przeznaczono odpowiednio 140,1 miliarda dolarów (27,3 proc. udziału) oraz 139,4 miliarda dolarów (27,2 proc.).

Pozostałe trzy regiony - Ameryka Środkowa i Południowa, Afryka oraz Bliski Wschód - odpowiadały w 2013 roku co prawda tylko za 12 proc. globalnych wydatków reklamowych, ale to i tak sporo więcej niż 10 lat wcześniej (4,1 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"