447 tys. zł w budżecie marketingowym Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, prawie połowa trafiła do TVP

W 2018 roku Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zleciło usługi z zakresu marketingu i public relations na kwotę niemal 447 500 zł. Tak wynika z odpowiedzi na interpelację poselską, jakiej udzielił Izabeli Leszczynie resort.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
447 tys. zł w budżecie marketingowym Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, prawie połowa trafiła do TVP
fot. Shutterstock.com

Posłanka Platformy Obywatelskiej, Izabela Leszczyna, zapytała w grudniu ub. roku, jakie wydatki w związku ze zlecaniem usług marketingowych i PR-owych poniosło Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w 2018 roku. - W ostatnich latach do opinii publicznej przedostawało się wiele informacji dotyczących wątpliwych, z punktu widzenia racjonalności i celowości, wydatków związanych m.in. z reklamami - uzasadniała parlamentarzystka.

W lutym br. resort udzielił odpowiedzi, z której wynika, że wydatki te wyniosły ponad 447 498 zł. Najwięcej kosztował zakup czasu antenowego w Telewizji Polskiej - 199 204,40 zł (resort nie precyzuje, co dokładnie zrobiono w ramach tej kwoty). 81 057 kosztowała produkcja telewizyjnego spotu reklamowego dla ministerstwa, który wykonała Agencja Reklamowa Radna, zaś 62 730 zł – zakup czasu antenowego przez tę samą agencję. 42 760,95 zł wydano na produkcję spotu telewizyjnego (produkcja: Robert Stern Consulting).

Dwa razy po 18 450 zł wydano na „publikację materiałów informacyjnych”. Beneficjentami były dwie spółki: Orle Pióro (wydawca „Do Rzeczy”) oraz PMPG Polskie Media (udziałowiec Orlego Pióra, wydawca „Wprost”). 12 546 zł przeznaczył resort na publikację materiałów informacyjnych dla spółki Fratria, wydawcy tygodnika „Sieci”, a 12 300 na to samo dla Instytutu Gość Media (wydaje „Gościa Niedzielnego”).

Jak informuje wiceminister Stanisław Szwed - pieniądze zostały przeznaczone na prowadzenie kampanii promocyjnych dotyczących m.in. polityki prorodzinnej i senioralnej oraz rynku pracy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online