Anna Lewandowska i Adrianna Sułek w akcji 4F zachęcają do wypożyczania ubrań

Polski producent odzieży i akcesoriów sportowych 4F (marka należąca do OTCF SA) zainaugurował akcję 4F Change, w której stawia na ekologię i zachęca do bardziej zrównoważonego podejścia do mody. Ambasadorkami akcji są Anna Lewandowska i Adrianna Sułek.

Jacek Stawiany
Jacek Stawiany
Udostępnij artykuł:
Anna Lewandowska i Adrianna Sułek w akcji 4F zachęcają do wypożyczania ubrań
Konferencja 4F Change, fot. WirtualneMedia.pl

Firma podkreśla, że ekologia to nie chwilowy trend, a nieodłączna część naszej rzeczywistości. „Zdajemy sobie sprawę, jak wielki wpływ na planetę ma branża odzieżowa i chcemy wziąć odpowiedzialność za swoje działania. Jesteśmy na początku tej drogi, ale wierzymy, że zgodnie z filozofią Kaizen zmienimy to dzięki metodzie małych kroków i konsekwentnie wprowadzanym niewielkim zmianom. W naszej firmie zmiana zaczęła się od pojedynczych pracowników, ale błyskawicznie zaczęła się rozprzestrzeniać po całej organizacji i w proces zmian angażuje się coraz więcej osób. Zmienianie świata zaczynamy od siebie” - zaznaczono.

Projekt 4F Change zaczął się oddolnie, zainicjowany przez pracowników 4F. Z czasem powołano 13-osobowy międzydziałowy zespół EKO (pod przewodnictwem Przemysława Feligi, ESG project managera w OTCF), który podejmuje kolejne działania. Stworzony został ruch Change Makerów, których zadaniem jest szukanie pomysłów na zrównoważone działania w prywatnym życiu i inspirowanie innych.

Do 2025 roku 4F chce, aby co najmniej jedna czwarta jego produktów składała się także z materiałów zrównoważonych. W środę w sklepie sieci w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie odbyło się spotkanie w tej sprawie. - Rozumiemy, że nasza planeta jest w krytycznym stanie, mamy ogromną świadomość, że marki odzieżowe mają wpływ. My też odpowiadamy za tę planetę - podkreślał Przemysław Feliga.

 

Strategia 4F Change skupia się na czterech obszarach: filozofii (edukacja pracowników); miejscu pracy (zmiany w działaniach dotyczących procesów i miejsc pracy, kładące nacisk zarówno na poszanowanie pracowników, jak i środowiska); produkcie (stopniowe zwiększanie udziału kolekcji, które powstają w sposób zrównoważony, przedłużanie życia ubrań już istniejących) oraz środowisku (angażowanie pracowników w projekty środowiskowe, zamykanie obiegu ubrań i nawiązywanie partnerstw z organizacjami działającymi na rzecz planety).

Wypożyczalnia i ubraniomaty

W praktyce 4F Change opiera się m.in. na cyklu webinarów Change Week czy właśnie zainicjowanym projekcie Wear_Fair. Celem tego drugiego jest tworzenie coraz bardziej zrównoważonej mody oraz stopniowe zamykanie obiegu ubrań w Polsce.

W wybranych sklepach 4F otwarto bowiem strefy Wear_Fair, gdzie klienci mogą oddawać niechciane ubrania. W tych samych strefach można kupić ubrania oznaczone metką Wear_Fair - to zebrane, wyczyszczone i odnowione używane ubrania, a także produkty zaprojektowane z ekologicznych materiałów.

4F wprowadza także do swoich sklepów ubraniomaty (pierwszy w lutym pojawi się w galerii handlowej Bonarka City Center w Krakowie). Klienci będą mogli tam wrzucać używane ubrania. Zostaną one od razu zważone, a każdy kilogram to złotówka przekazana na rzecz fundacji 4F. Klienci dzięki oddawaniu używanych ubrań będą mogli otrzymać rabat na odzież z drugiego obiegu.

 

Używane ubrania będzie można oddawać również zamawiając przez stronę internetową kuriera.

W styczniu ruszyć ma również testowy projekt wypożyczalni strojów narciarskich i snowboardowych. Po sezonie stroje mają zostać wprowadzone do sprzedaży w ramach programu Wear_Fair.

Ambasadorkami akcji są trenerka i dietetyczka Anna Lewandowska i wieloboistka Adrianna Sułek.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/4f-kolekcja-zimowa,7170067336968321a ##

Jak działa 4F Change?

Pierwszym etapem 4F Change jest uruchomienie strefy Wear_fair z ubraniami z drugiego obiegu w sklepie 4F w CH Arkadia oraz w sklepach 4F w Bielsku-Białej (Sfera), Gdańsku (Forum Radunia), Katowicach (Katowicka), Krakowie (Bonarka i Serenada), Łodzi (Łódzka), Rzeszowie (Galeria Rzeszów) i Warszawie (Galeria Młociny, Galeria Północna).

- Planujemy już kolejne elementy naszego projektu, takie jak regularne zorganizowane zbiórki odzieży, całkowicie innowacyjne na rynku ubraniomaty a nawet wypożyczalnię ubrań sportowych - mówi Przemek Feliga z OTCF.

W ramach projektu 4F prowadzi akcję edukacyjną, podczas której mieszkańcom Warszawy udostępnione zostały specjalne kartony, z których mogą skorzystać, by oddać w nich ubrania. Pudełka znajdują się w sześciu najpopularniejszych miejscach Warszawy, takich jak Plac Konstytucji, Rondo Daszyńskiego czy Metro Wierzbno. Pudełka będą dostępne do niedzieli, 23 stycznia.

Ubrania w specjalnym ubraniomacie można oddać w centrum handlowym Bonarka City Center w Krakowie. Ubraniomat zważy odzież, którą oddasz i od razu poinformuje Cię, ile pieniędzy zostanie przekazanych na konto fundacji 4F.

Jacek Stawiany
Autor artykułu:
Jacek Stawiany
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące